דוהרים אל ההצלחה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

בית הספר "תדהר" בעפולה יוצאים מחוץ לקופסא ומשלבים לצד הלימודים בכיתה שיעורי שפה בכיתה פתוחה תחת כיפת השמים, הפסקות מנגנות עם תלמידי החוג למוזיקה ומי שרק זקוק לחיזוק יכול לפגוש את הכלבה "ד"ר פיתה" שמגיעה להעניק לתלמידים חום ואהבה בדרך להצלחה.

בית הספר "תדהר" בעפולה מקדם תפיסת עולם חדשה לפיה במרחב האישי כל תלמיד יכול להצטיין, לכל תלמיד יש חוזקות ובית הספר הוא התשתית שמאפשרת לו לזהות אותן לטפח ולצמוח. התוצאות מלמדות כי הצלחה במסלול הבלתי פורמאלי מחזקת את תחושת הערך העצמי בקרב התלמידים ותורמת לעלייה בהישגי הלימודים הפורמאליים.

תפיסת החינוך הייחודית המעודדת מצוינות אישית לצד הישגים פדגוגיים הובילה את משרד החינוך לבחור בבית הספר "תדהר" כבית ספר מוביל פדגוגיה איכותית. במסגרת תכנית "כוח 20" מקבל הצוות החינוכי והניהולי כלים להכשיר את תלמידיו להשתלבות והצלחה בעידן של מציאות משתנה וחדשנות, "בית ספר מוטה עתיד" בהתאם לייחודיות של כל תלמיד ותלמיד.

דוהרים אל ההצלחה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

מנהלת בית הספר סיון וידנפלד: "בית לחינוך אישי זו הייחודיות שלנו. אין לי ספק שמפה יצא ראש הממשלה, המדען הראשי, שר הביטחון או רקדן מצטיין. לכל הילדים האלה עם כל תחומי העניין והחוזקות הייחודיות להם יש בית. המטרה שלנו להגיע לכל ילד שירגיש שרואים אותו בבית הספר ושהוא בעל ערך. הייחודיות שיש לכל אחד מאתנו היא חוזקה אנחנו באים לזהות אותה למנף אותה על מנת לעודד את התלמידים שלנו להצליח להשתלב ולהיות חלק מהעולם המודרני הדינמי המשתנה והחדשני בו אנו חיים. לצד הצלחה בלימודים אפשר להצליח ולהצטיין בכל תחום".

ולא רק לתלמידים יש אפשרות לבטא את יכולותיהם, בבית הספר דואגים לתת במה גם למורות בית הספר לבטא את החוזקות שלהן ועל ידי כך יתאפשר לפגוש מורה למדעים שמלמדת שיעורי ספרדית, מורה לשפה שמלמדת את תלמידיה שיעורי בישול בסגנון "מאסטר שף" ואף תלמידה שמובילה יחד עם המורה שיעורי אוריגמי קיפולי נייר.

לתהליך שבו מזהה כל תלמיד מהן החוזקות שלו שותפה מעטפת של אנשי חינוך, מנהלת בית הספר יועצת בית הספר, ההורים וכל דמות שהינה משמעותית עבור הצלחת התהליך.

דוהרים אל ההצלחה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

עידית שלכת, יועצת בית הספר: "צריך לזהות את סיפורי ההצלחה ולאחר מכן לדעת לשגרר אותם לטובת הכלל, על מנת שעוד תלמידים יוכלו ללמוד מסיפורם האישי. התלמידים בתהליך לומדים מי הדמויות המובילות שמעצבות את חייהם מי עוזר להם להצליח ולומדים איזה כלים יוכלו לשמש אותם לחיים והתובנה הכי חשובה היא שבסופו של תהליך הם מגלים כי מה שמשמר את התהליך זה ההערכה והפרגון שהם מקבלים מהסביבה".

גלית דגן, הממונה על החינוך היסודי הוסיפה: "כתפיסה חינוכית אני מאמינה שלמידה מתוך חוזקות מפחיתה את החסמים ו'פוגשת' את הילד במקום שהוא מרגיש בו יותר בטוח, תפקידנו לאתגר אותו ולהציב מטרות  המעודדות לחשיבה יצירתית וביקורתית".

דוהרים אל ההצלחה
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here