צילום - רפאל זאנה

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) יו"ר ועדת ביטחון פנים, ערכה סיור מקיף בחופי הכינרת עם נצ"מ אבי דניאלי מפקד מרחב כינרת, סנ"צ יגאל בן לולו מפקד תחנת טבריה, רפ"ק אייל גביש מפקד נקודת האגם תחנת טבריה, רפ"ק יחיאל גבאי קצין אגם תחנת טבריה, רפ"ק וליד עותמאן מפקד השיטור הימי בכינרת ושוטרי היחידות

ח"כ בן ארי (יש עתיד) יו"ר ועדת ביטחון פנים הודתה למשתתפי הסיור והוסיפה: "במהלך ביקורי במרחב נחשפתי  לאתגרים הרבים איתם מתמודדים השוטרים: הברחות מהגבולות, כנופיות פשיעה שמשפיעות על הצפון כולו, סד״ח (פרוטקשן), אתרים קדושים כמו מירון וכמובן ההתמודדות של השיטור הימי בכינרת. כיו"ר הוועדה לבט"פ אני מבקרת בתחנות ומרחבי משטרה, גם כאן, כמו במקומות אחרים שמעתי על נטישת שוטרים בשל שכר נמוך ושחיקה גבוהה, על הצורך הדחוף בשוטרים נוספים, על ענישה מקלה של בתי המשפט שאינה מרתיעה את העבריינים וגם על הצורך בחקיקה בכל הקשור בטיפול בתופעת הפרוטקשן. הבטחתי להמשיך ולסייע בנושאים הללו".

בסיום סיור החופים ושייט באגם עם השיטור הימי נפגשה ח"כ בן ארי, עם דנה בכר, מנהלת אגף חופים באיגוד ערים כינרת וחגי לוין, מנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת, בחוף צינברי.

דנה בכר, מנהלת אגף חופים באיגוד ערים כינרת: "איגוד ערים כינרת אחראי על 17 חופים בהיקף הכינרת. אשתקד פקדו את החופים שלנו 3.5 מיליון נופשים, בשנת 2020, 2.6 מיליון נפשו בחופי האיגוד וב- 2019 2 מיליון נופשים. מדובר בעליה מתמדת, עקב הקורונה, הכינרת המלאה והשינוי המבורך שאנחנו מובילים בניהול האגם. רצף החופים הנוכחי מאופיין בנופש רב עונתי, לא רק בקיץ. קיימים 800 מקומות חניה לאורך 4 ק"מ. מדובר ברצועת נופש מורכבת ומאתגרת. נושא הביטחון האישי והסדר הציבורי בחופים הוא נושא חשוב מאוד שהרבה משאבים מושקעים בו. קיימים שיתופי פעולה הדוקים בין המשטרה לאיגוד ערים כינרת כולל ההחלטה של האיגוד שגובתה ע"י המשטרה, להפיכת חופי האיגוד לשקטים" אמרה בכר וציינה עוד: "חשוב מאוד להדגיש כי אנחנו באיגוד וכן ציבור הנופשים, צריכים תחנת טבריה חזקה ויחידת אגם חזקה. ללא המשטרה לא נוכל לאכוף שינוי בנושא השקט ולהתגבר על עבירות מסכנות חיים כגון: רכבים משתוללים, נסיעה בחוף ים, קטטות, בטיחות השייט ועוד. מלבד הכוחות שמזרימה המשטרה, האיגוד משקיע מתקציבו שיטור בשכר. לעומת שנה קודמת ובגין החגים של פסח, עצמאות ועיד אל פיטר, השקיע האיגוד כמעט 400% יותר תקציב ופי 4 יותר במספר שוטרים בשכר ביחס לשנה קודמת, על מנת לתת מענה וסיוע לפקחים שלנו ולמשטרה". עוד הוסיפה בכר: "כחלק מתכנית "כינרת בטוחה" שממומנת ע"י המשרד לביטחון פנים לפרויקט "עיר ללא אלימות", שהורחב לחופי הכינרת, הוצבו 160 מצלמות אבטחה, המשדרות 24/7 למרכז שליטה ובקרה בצמח המאויש ע"י מוקדנים בכ- 125 ימי שיא. זהו פרויקט מוצלח ביותר עם תוצרים מדהימים. ניתוח הנתונים מביא לאיתור מגמות, פיענוח מקרים חריגים ומהווה כלי שליטה, בקרה ומניעה חזק מאוד".

חגי לוין, מנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת: "בשנים האחרונות ביצענו פעולות ששינו את המציאות בחופי הכינרת. החזרנו את קהל המשפחות והתמודדנו עם תופעות שליליות שהשפיעו על איכות הנופש בחופים. אנחנו פועלים בשת"פ הדוק עם משטרת ישראל, באכיפה ובהסדרת הסדר הציבורי, בעיקר למול עבירות מסכנות חיים ועבירות איכות חיים. היינו שותפים לכל עבודות המטה שנעשו עם המשטרה למתן מענה ככל שניתן לתחום האכיפה בכינרת. במקביל, קידמנו שני נושאים מרכזיים: הכרזת החופים השקטים והשני סיום הליך חקיקה לחוק העזר לאיגוד ערים כינרת שמאפשר לנו לאכוף איסור הקמת רעש במרחבים הפתוחים של חופי איגוד ערים כינרת. מזה שנתיים חופי הכינרת פועלים בעומסים ובתפוסות גבוהות. אנחנו כל סוף שבוע בעונת הרחצה בתפוסות בין 20-30 אלף איש בחופי האגם ומעבר לזה מאז אירועי שומר החומות האכיפה הפכה להיות הרבה יותר מורכבת ועם עצימות הרבה יותר גבוהה במפגשים שבין אנשי האכיפה לבין מבצעי העבירות. איגוד ערים כינרת מוביל מצד אחד את ההתמודדות כדי לטפל במיעוט הפוגע בחוויית הנופש בכינרת ומצד שני לתת לנופשים הנורמטיביים תחושת בטחון ולכן הבקשה מח"כ מירב בן ארי הייתה לתמוך ולסייע בחיזוק והגדלת תקני כמות השוטרים של יחידת אגם משטרת טבריה על מנת שנוכל להיות יותר זמן ביותר רצועות חוף ולתת מענה טוב יותר ולשמור על ההישגים שהשגנו בשנים האחרונות".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here