קרדיט צילום: מכון מחקר מיגל

ד"ר זיוה חממא מנהלת היחידה לניהול סיכונים במשרד הבריאות הוזמנה לביקור בגליל, על ידי מינהלת האגרי-פודטק הממוקמת בקרית שמונה. את הסיור ליוו מנכ"ל מכון המחקר מיגל דוד זיגדון המכהן גם כיו"ר מינהלת האגרי-פודטק והמנהלת שרון אנגל-אדם.

 

הביקור נערך במעבדות החדשות של מכון המחקר מיגל והוצגו מחקרים בתחום המזון והפרמה. במכללת תל חי נערך ביקור במעבדה האנליטית, לצפייה בפעילות רובוט בעל לשון אלקטרונית המאפיינת טעמים. במפעל 'ימוג'ה' צפו במתקני גידול מיקרו אצות להפקת חומרים ביו אקטיביים, לתעשיית המזון והקוסמטיקה. בחברת 'בלוטרי' הוצג פיתוח טכנולוגיה להוצאה סלקטיבית של סוכר ממשקאות טבעיים תוך שמירה על ערכי התזונה והטעם, בחברת 'ביובטר' הוצג ייצור גורמי גדילה בצמחי טבק כפתרון לתעשיית הבשר המתורבת ובמרגלית סטרארטאפ סיטי הוצגו מיזמים בתחום הפודטק.

 

מנהלת מינהלת האגרי-פודטק שרון אנגל-אדם אמרה: "מטרת הסיור הייתה חשיפה לאקוסיסטם האזורי ופגישות עם מנהלים, חוקרים וסטארטאפיסטים בכדי ליצור תקשורת מקצועית עם הרגולטור, טרום שלב הפיתוח של הסטארטאפ, וליעל את ההליכים מראש ולא בדיעבד. קיימת חשיבות להבנה כי כל מוצר מזון חדש, חייב לעבור תהליך לקבלת אישור בארץ, ואין יתרון לקבלת אישור בחו"ל. לכן ההיכרות עם הרגולטור חשובה והינה אחת מהמשימות שהצבנו לעצמנו לקדם".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here