צילום: דימה חבר

אפליקציה המשתמשת במודל AI עבור חולי קרוהן, טיפול בחולי סכרת המפחית את הסיכון למחלות לב וכלים טכנולוגיים שיסייעו לצוות הרפואי בצמצום פערי תקשורת עם מטופלים.
אלו הפתרונות הזוכים שהוצעו במסגרת האקתון חדשנות רפואית, למציאת פתרונות יצירתיים לאתגרים קריטיים הניצבים לפתחה של הרפואה המודרנית.
את האירוע הובילו תכנית מושל ופארק הייטק צפון, לצד מנטורים בכירים מהתעשייה שליוו את התהליך, ביניהם: מר אהרון אהרון, פרופ' עידית מטות, ד"ר קובי ריכטר ועוד

תכנית 'מושל' בשיתוף פארק הייטק צפון, ערכו האקתון חדשנות רפואית, שהתמקד במציאת פתרונות טכנולוגיים לאתגרים קריטיים הניצבים לפתחה של הרפואה המודרנית. באירוע השתתפו סטודנטיות וסטודנטים של תוכנית מושל, רובם ככולם, הם דור ראשון להשכלה גבוהה במשפחתם, המגיעים מרקע סוציו אקונומי מאתגר ביותר ובליווי תוכנית מושל רוכשים השכלה גבוהה במקצועות ובמוסדות הלימוד המבוקשים ביותר, בדרך לממש את הפוטנציאל הטמון בהם.
ההאקתון, שנערך בפארק הייטק צפון, התמקד בשלושה אתגרים משמעותיים לעולם הרפואה המודרנית, המשפיעים על מיליוני אנשים ופתרונם יכול להביא להקלה בהתמודדות עם מחלות כמו סכרת וקרוהן. בהאקתון השתתפו כ-130 סטודנטים לרפואה והנדסה, בוגרי תכנית מושל, לצד עשרות מנטורים בכירים מעולם הרפואה.
במשך יומיים, הצוותים השונים חקרו את האתגרים במטרה למצוא פתרונות שיקלו על החולים ופיתחו אב-טיפוס ראשוני לכל אתגר. בין האתגרים: שימוש בכלים מבוססים למידת מכונה ובינה מלאכותית לניבוי סיבוכים רפואיים של מחלת הסוכרת ; פיתוח כלים טכנולוגיים שיסייעו לצוות הרפואי בצמצום פערי תקשורת עם מטופלים וישפרו את איכות הטיפול ; פיתוח אמצעים לסיוע בניהול מחלות IBD כרוניות למתמודדים עמן, בכדי למנוע את החמרתן.
תוצרי ההאקתון הוצגו על ידי הצוותים בפני צוות השופטים – ¬¬¬¬¬¬שכלל את בכירי המשק בתחומי הרפואה והטכנולוגיה, בסיומו הוכרזו שלושת הפתרונות הזוכים:
1. אפליקציה המשתמשת במודל AI ושמאפשרת לחולי קרוהן לנהל את התזונה שלהם בצורה מיטבית- במקום להימנע מאוכל, הם יוכלו להכיר ולנסות מאכלים חדשים ללא פחד מכאב או סבל שכרוכים בכך היום.
2. אפליקציה המשתמשת ב-AI ומאפשרת לרופא לנהל ביחד עם המטופל את מחלת הסכרת שלו ובכך להפחית את הסיכון למחלות לב.
3. אפליקציה להנגשת ביקור הרופאים במחלקה למטופל, על ידי הפיכת השיחה ביניהם מדיאלוג קולי למכתב "המתורגם" לשפה נגישה וברורה.
בין השופטים: מר אהרון אהרון, בעלים סי-פרטו, מנכ"ל רשות החדשנות לשעבר, פרופ' דינה בן יהודה, דיקאנית הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה, מר יודי בר-און, מנכ"ל חברת Kaleidoo, פרופ' עידית מטות, מנהלת המערך הכירוגי ומערך ההרדמה, הכאב והטיפול הנמרץ בבית החולים איכילוב, ד"ר קובי ריכטר, יזם ומשקיע, מייסד ויו"ר חברת מדינול, מר אורי הדומי, מנכ"ל מזור רובוטיקה ובכיר בחברת מדטרוניקס לשעבר, יזם. ד"ר רון צבר, מנהל רפואי ומייסד חברת Sabar Health, מר אבנר הלפרין, מנכ"ל חברת המסחור של שיבא- Sheba Impact וד"ר פיני עקיבא, מנהל מכון המחקר KI.
ההאקתון אורגן על ידי פארק הייטק צפון ותוכנית מושל. פארק הייטק צפון שם לו למטרה לחזק את הפריפריה בצפון הארץ ולשמש בית לחברות הייטק וסטארט אפים מקומיים ובינלאומיים. תוכנית מושל היא ארגון גלובלי המקדם מוביליות חברתית בין-דורית ומשנה את חייהם של אלפי צעירים באמצעות השכלה גבוהה והשתלבות בעולם התעסוקה. התוכנית מהווה מקפצה לצעירים המגיעים מרקע סוציו-אקונומי מאתגר ביותר, ללא עורף משפחתי וללא תמיכה כלכלית או רגשית.
שני המיזמים, יוסדו על ידי הפילנתרופ מרטין מושל, יזם ואיש עסקים המשקיע בחברות מובילות בתחום הנדל”ן, הטכנולוגיה והחדשנות וכן שותף מייסד בקרן הון הסיכון Entree Capital, יחד עם יעל לביא, בעלת ניסיון רב בתפקידים ניהוליים בתחום הפיננסים והנדל”ן וכיום יו”ר התוכנית ופארק הייטק צפון.

צילום: דימה חבר
צילום: דימה חבר
צילום: דימה חבר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here