מאפשר ל-100 אלף חברים ותושבים בקיבוצים ומושבים לשלם על כל השירותים ביישוב, לבצע הזמנות און-ליין מחדר האוכל והצרכנייה, להזמין תור או שירות ביישוב, להצביע דיגיטלית על ענייני הקיבוץ ולסנכרון בין מערכות ועסקי השירותים ביישוב – הכל באמצעות הטלפון הנייד
מהפכה דיגיטלית בקיבוצים: משבר הקורונה, ההנחיות לשמור על ריחוק חברתי והשינוי בפעילותם של ענפי השירות המרכזיים בקיבוץ, היוו את הזרז להשלמת פיתוח הגרסה החדשה של יישומון mekome בהשקעה של כ-7 מיליון שקלים והנגשתה ל-100 אלף המשתמשים ב-150 קיבוצים ו-10 מושבים.
המוצר החדש פותח בחודשים האחרונים על ידי התאגיד המשותף לקבוצת משקי הקיבוצים וחברתanagal next שבבעלות החברה לפיתוח הגליל והוא כולל שורת מודולים ההופכים את הטלפון הנייד למעין "ארנק דיגיטלי", באמצעותו ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות: ניהול כל ענייניו הכספיים – זיכויים, חיובים ורכישות של התושב בקיבוץ או במושב, הזמנה ורכישה בכלבו המקומי ובחדר האוכל, פורטל קהילתי ובו מידע ופרטים על ענפי הקיבוץ והקהילה, הזמנת תורים אצל נותני השירותים, רשימת ממלאי תפקידים, דפי הנצחה, ארכיון פרוטוקולים ואלבומי תמונות ועוד. בנוסף, היישומון כולל קלפי להצבעה דיגיטלית כמו באספת הקיבוץ והכל בפורמט עדכני וקל לשימוש אשר זמין הן ב- App Store והן ב- Google Play.
כמו כן, המשתמש יוכל להוסיף אנשי קשר, לחייג, לשלוח הודעות לחברים והכל בלחיצת כפתור באלפון. בגרסה החדשה גישה למוצרי ושירותי "קבוצת משקי הקיבוצים", בתוכם מועדון הצרכנות "משקארד", "משקי פיננסים" ו"ביטוח חקלאי".
שרון אלפסי, מנכ"לית anagal next אומרת: "יחד עם משקי הקיבוצים השקנו את פלטפורמת הניהול המתקדמת ביותר עבור הקיבוצים. מדובר במהפכה אמתית: הסוף לאתרים מיושנים, אפליקציות ושיטות תשלום מסורבלות ומעבר לניהול קבילה בפלטפורמה דיגיטלית יעילה. פיתוח יישומון 'mekome' הוא הוכחה ליכולת לפרויקט 360 מעלות ,שהחל באסטרטגיה, שילוב בין מערכות ERP web ו- mobile- יצירת UI/UX ועד בניית שפת מותג. אנו מודים לכל השותפים ממקומי, משקי הקיבוצים וכל צוות anagal next שביצעו באופן מושלם פרויקט מאתגר, בלוחות זמנים מאתגרים אפילו עוד יותר. אנו גאים בגרסת התכנה המתקדמת שפותחה, התורמת לקרבה ושימור מערכות היחסים בין התושבים. כמה זה חשוב בעיקר בתקופת משבר זו". אומרת אלפסי.
ניר ברקאי, משקי הקיבוצים, דירקטור בגוף המשותף אומר: "על אף התקופה המאתגרת, הצלחנו לעמוד בתוכנית ולעלות לאוויר כמתוכנן, עם אפליקציה חדשנית, בה נכללים השימושים לניהול היומיומי ברמת הנהלת הקיבוץ מחד ומתן מענה מלא לכל מי שגר בקיבוץ מאידך. לשמחתנו, על פי תגובות השטח, 'פגענו' במרבית הצרכים והכל במודל תמחורי שקוף, זול ונוח".