credit- canva

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא ניתוח נפוץ שניתן לעשות, כאשר לרוב הוא יבוצע כדי להקל על הכאב ולהחזיר את הניידות במפרק הירך. ניתוח זה הוא אחד ההליכים הנפוצים ביותר המבוצעים בתחום האורתופדיה, ובשנים האחרונות גם קיימים הליכים רובוטיים בתחום זה.

הרבה אנשים מפחדים לעשות הליך מסוג זה, כי הם לא יודעים למה לצפות. למשל, רוב האנשים לא בטוחים מתי הליך זה מומלץ על ידי הרופאים. ובכן, ניתוח החלפת מפרק הירך עשוי להיות אופציה טובה אם אתם סובלים מדלקת פרקים או דלקת מפרקים ניוונית, סובלים מבלאי מתקדם במפרק הירך, או חלילה סבלתם מפציעה בירך ועוד.

אחד ההליכים הנפוצים בארה"ב ובישראל

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא הליך כירורגי המחליף את מפרק הירך הפגוע במפרק מלאכותי, מה שאומר שזהו ניתוח השתלה לכל דבר. מעבר לכך, מדובר בהליך אשר מסיר חלקים מסוימים מהגוף של המטופל בהתאם למצב הרפואי.

זהו הליך נפוץ בארצות הברית, עם הערכה של כ-1.3 מיליון החלפות מפרק ירך בכל שנה בארה"ב, כמו גם במדינות רבות אחרות ברחבי העולם. בישראל, בשנים האחרונות החלו הליכים רובוטיים של החלפת מפרק ירך. הליכים אלו מבוצעים אמנם על ידי רופאים מנתחים, אבל אותם רופאים נעזרים ברובוטים עבור דיוק טוב יותר והצלחה גדולה יותר של ההליך.

אצל אילו מטופלים וכיצד מבוצעת החלפת מפרק ירך?

ניתוח החלפת מפרק הירך יכול להתבצע על ידי ניתוח פרקים או באמצעות קיבוע פנימי של האזור, כאשר רוב האנשים עוברים את הניתוח הראשון שלהם בין גיל 45 ל-60. בשלבים אלו של החיים, ההליך נעשה לרוב בחולים עם דלקת מפרקים ניוונית או דלקת מפרקים שגרונית.

ההליך יכול להיעשות באמצעות חתך פתוח מסורתי או באמצעות גישה של חיתוך זעיר פחות פולשני, כאשר שיטת הניתוח תהיה תלויה בסוג הבעיה שיש אצל המטופלים. בעוד שמקרים מסוימים יצריכו חיתוך פתוח (כמו החלפת מפרק שלם), מקרים אחרים יצריכו חיתוך זעיר ועבודה ע"י מנתח ואמצעים רובוטיים.

החלפת מפרק ירך כוללת תופעות לוואי פוטנציאליות

החלפת מפרק הירך היא ניתוח, וכמו כל ניתוח, יש גם תופעות לוואי פוטנציאליות. תופעות הלוואי יכולות לכלול כאב או אי נוחות במפרק הירך, סיכון מוגבר לזיהום, סיכון מוגבר לקרישי דם ברגליים או באזורים אחרים בגוף, פגיעה בחלקים אחרים של הגוף , כגון שרירים וגידים ועוד.

אבל יחד עם תופעות לוואי פוטנציאליות, החלפת מפרק הירך כוללת גם המון יתרונות מאוד חשובים בראש ובראשונה, אתם תוכלו לנסות להשיב לעצמכם אחוז גבוה מהניידות שלכם ושל האזור הפגוע. אבל, באותה הנשימה, יש לציין כי בחלק מהמקרים המטופלים לא מצליחים להשיב את הניידות שלה הם קיוו. במילים אחרות, כל מטופל עשוי להגיב, להשתקם ולהחלים אחרת מההליך.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here