קרדיט - Canva

להיות הורה לילד היא עבודה בפני עצמה וישנן בעיות שצצות בכל גיל בו נמצא הילד. כאשר מדובר בפעוט, לעיתים קשה להם להיפרד מההורים ולהישאר לבד בגן או עם המטפלת, או שהילדים רוצים להיות עצמאים ולהתחיל לאכול או להתקלח לבד כשאינם מסוגלים לכך עוד, או ייקחו זמן רב מידי מהיום כדי להשלים את הפעולות הללו. כאשר הילד בבית הספר, הוא יכול להתמודד עם בריונות, קשיים חברתיים או קשיים בלימודים וכדומה. הורים רבים מבינים שלאפשרות להתייעץ עם מדריכת הורים יש יתרונות רבים. היא מסייעת להם בכניסה לפרופורציות והבנה ששום דבר אינו סוף העולם, נותנת להם כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות ובכלל לבנות את הדרך שלהם כהורים, ממש כפי שהם בונים את עצמם בדרכם המקצועית.

בעיות שהורים לילדים מתמודדים עמם

לכל קבוצת גיל יש את השלבים והבעיות שהיא עוברת והקשיים שצריך לעבוד עליהם יחד עם הילדים כמשפחה. למשל, האחריות על הכנת שיעורי בית – איך אפשר לטפח הכנת שיעורים כהרגל אצל הילד, איך להציב גבולות וחוקים בגילאים מוקדמים כדי להכווין את הילדים להתנהג בצורה רצויה, בין אם מדובר במילוי מטלות הבית או חובותיהם האישיות בלימודים, בחברה ובמשפחה ועוד. כמו כן, בגיל מבוגר יותר כמו נוער, ישנה גם האחריות לבדוק את מצבו הנפשי של הילד וקבוצת החברים עימה הוא מסתובב, האם הוא מעשן, שותה או משתמש בסמים, האם הוא מגיע ללימודים ולומד למבחנים, ההבחנה בין ילדות ובגרות בגילאי תיכון בהם מצפים מהילדים להיות בוגרים ולהתגייס לצבא בקרוב, ועוד. התייעצות עם מדריכת הורים מנוסה תעזור לכם בכל התחומים הללו.

כך תתכוננו טוב ככל האפשר לפירוק המשפחה

מקרים שעלולים להיות טראומטיים לילד גם כן צריכים ייעוץ והכוונה ממומחים כדי לוודא שאתם מתמודדים עמם בצורה הטובה ביותר. במקרים של גירושין למשל, חשוב לשמור על תקשורת טובה ביניכם לפני הגירושין, תוך כדי התהליך עצמו וגם אחריו. חשוב כמובן להכין את הילדים היטב, לדבר איתם ולהסביר להם מה עומד לקרות ולמה בעצם הדבר קורה. כך לא תשמטו להם את הקרקע מתחת לרגליים, אלא תאפשרו להם להסתגל למצב בהדרגה ולהכיל אותו. שיחה עם מדריכת הורים, בין אם במסגרת זוגית או משפחתית היא חשובה מאוד, ויכולה להקל על כל בני המשפחה תוך מתן כלים להתמודדות לכל אחד בהתאם לצרכים וגם לגיל שלו.

שושי הרשקו היא מדריכת הורים בעלת ניסיון רב המציעה הדרכות באופן קבוצתי וגם באופן פרטני. היא מסייעת ומלווה הורים במצבים ואתגרים שונים. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here