הטיפול שמצמצם פערים ומנצח גם לקויות למידה

בזמן שהם מתמודדים עם אתגרי בית הספר, ילדים רבים מתקשים לעמוד בקצב של חבריהם. יכולת הקריאה שלהם לוקה בחסר, פענוח מילים הופך לאתגר של ממש וגם הכתיבה מעוררת בהם מצוקה. סביר להניח שהם סובלים מלקות למידה, כזו שאולי יוצרת עיכובים ופיגור בלימודים, אבל ממש לא חורצת את דינם. מעניין לגלות כי כיום קיימת גישה טיפולית ייחודית אשר יכולה להעניק לילדיכם את הכלים היעילים ביותר להתמודדות עם לקות הלמידה, דבר אשר יצמצם את הפער הלימודי ויעניק לכם את האפשרות להצלחה בדיוק כמו יתר חבריהם לספסל הלימודים.

מיומנויות השפה הבסיסיות ביותר

מיומנויות השפה הן ללא ספק אבן היסוד של ההצלחה בלימודים ושל החיים בכלל. היכולת לקרוא ולכתוב, להבין מילים ולהביע את בעצמנו בעל פה ובכתיבה, זו יכולת בסיסית ומהותית. דיסלקציה אצל ילדים מתאפיינת בליקוי  בתחומים שונים, בין אם בקריאה או בכתיבה. הליקוי הזה גם מפריע להם להתמודד עם חומרי הלימוד, לקרוא טקסטים או להשיב לשאלות בצורה ברורה ונכונה. במכון זרחין, מהמובילים בישראל בהתמודדות עם לקויי למידה, מאמינים שעם הגישה הטיפולית המתאימה והכלים הנכונים – אין לקות שאי אפשר להתגבר עליה.

מה היא דיסלקציה בכלל?

כשאנחנו קוראים טקסט מתרחשים תהליכים טבעיים של קידוד ועיבוד מידע. ליקוי בתהליכים הקוגניטיביים האלה פוגע בהבנה או ברצף הקריאה, וזו המהות של דיסלקציה בקריאה. משמעות הקושי ברורה, וכשהוא מתקיים התלמיד נותר מאחור ויוצר פער לעומת חבריו לספסל הלימודים. לפערים האלה יש גם השפעות רגשיות לא מבוטלות, שהרי עם הפיגור בחומר הנלמד מגיע גם חוסר ביטחון ומצוקה הנובעת גם מיחסה של הסביבה, ומיחסם של התלמידים האחרים בפרט. למרבה המזל יש היום טיפולים מתאימים שמאפשרים לילד לגלות את חדוות הקריאה, להתמודד עם המשימה בצורה טובה יותר ולנצח גם את ליקוי הלמידה.

אז איך מתמודדים עם דיסלקציה?

לפני הכל חשוב להבין שישנם סוגים שונים של דיסלקציה, לרבות דיסלקציה פונולוגית או בעיות הקשורות לכתיבה עצמה (לדוגמה שגיאות כתיב או בעיות בניסוח). הגישה הטיפולית של מכון זרחין נשענת על האמונה שעל הקשיים הקוגניטיביים אפשר להתגבר, וממש אין צורך ללמד קריאה מאפס. למעשה, אפשר לסייע לילד ללמד את עצמו לקרוא עם היכולות הטמונות בו, וכך הוא יכול להתגבר על הפער שנוצר ולהשוות את היכולות שלו לאלה של חבריו לכיתה. במילים אחרות, מימוש הפוטנציאל הוא לא יעד בלתי אפשרי, ועם הכלים הנכונים אין דבר שהילד לא יוכל לעשות. כדי להעניק לו את הכלים הללו ולקדם אותו להשגת המטרות שהציב לעצמו אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 050-4200291.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here