היערכות חירום של תאגיד המים
קרדיט צילום: יח"צ

המציאות המורכבת בשל התפשטות נגיף הקורונה הביאה את תאגיד המים והביוב "מי רקת" טבריה בע"מ לנקוט בשורת צעדים על מנת להישמע להנחיות משרד הבריאות ומאידך לשמור על הרציפות התפקודית בזמן משבר זה.

התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם בכלל ובישראל בפרט הביאה להיערכות בכלל המגזרים והתחומים. גם תאגיד המים והביוב "מי רקת" נערך להתפשטות הנגיף ונקט

בשורת צעדים על מנת לקיים מחד את הנחיות משרד הבריאות ומאידך לשמור על הרציפות התפקודית ולהמשיך ככל הניתן לטפל בשדרוג תשתיות המים והביוב גם בעת הזו.

תאגיד מי רקת המוגדר כמפעל חיוני אמור להמשיך ולספק את שירותי המים והביוב כסדרם ללא שום תקלות ולתת מענה לכל תרחיש אפשרי. "הסיירת של התאגיד", צוותי העבודה בניהולו של רועי מזרחי מהנדס התאגיד, עובדים 24/7 ומעניקים שירות ביעילות ובזריזות כפי שנהגו גם טרום פרוץ המשבר, כמו כן התאגיד ממשיך לבצע עבודות שדרוג ופיתוח תשתיות ומעניק שירותי אכלוס (טופס 4) ללא עיכובים ועבודות שונות ככל שהמצב דורש.

כידוע, העיר טבריה הינה העיר היחידה שבה מי השתיה המסופקים לתושבים הינו מהכנרת. משימה חשובה ואחראית זו מוטלת על כתפי התאגיד המפעיל את מכון הסינון והטיפול במים, התאגיד שואב את מי הכנרת, משביח אותם באמצעות מכון סינון מתקדם ומשוכלל , מעלה את המים המטופלים לגובה של 500 מטר עד למגדל המים בטבריה עילית ומשם המים מחולקים אותם לבתי התושבים.

בתחום הביוב התאגיד אחראי על שמירת רשת הביוב ברחבי התאגיד תקינה וללא סתימות, משימה קשה ביותר בימים אלו בעת שרוב הציבור נמצא בביתו, כמות סתימות הביוב הנגרמות בשל השלכת מגבונים למערכת הביוב בזמן זה עלתה באופן משמעותי ועל אף זאת התאגיד מצליח להגיע לכל תקלה ונותן שירות מהיר ומקצועי. כמו כן אחראי התאגיד על הובלת שפכי הביוב לשני מכוני טיהור שפכים הממוקמים בכפר חיטים ובביתניה שבעמק הירדן. השפכים מטופלים במכוני הטיהור עד לרמת האיכות הגבוהה ביותר והמים המושבים, הנקראים מי הקולחין משמשים את חקלאי עמק הירדן והגליל התחתון להשקיה.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות חל איסור על קבלת קהל פרונטלית במרכזי שירות הלקוחות והנהלת התאגיד, אך חשוב לציין כי התאגיד מטפל בכל הפניות המגיעות למוקד התפעולי המאויש בכל זמן. בנוסף, במהלך השנה החולפת התאגיד השקיע רבות בשדרוג כל השירותים לשירותים מקוונים דיגיטליים וכעת ניתן לקבל את כל השירותים מבלי לצאת מהבית באמצעות מוקד טלפוני שתוגבר לאור המצב, אפליקציה ייחודית ואתר האינטרנט של התאגיד, זו גם ההזדמנות לעבור לשובר דיגיטלי של חשבון המים הנשלח ישירות למייל.

מנכ"ל התאגיד שאול דוד מסכם: "אנחנו נמצאים במציאות לא פשוטה אשר נכפתה עלינו כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, הדאגה לשלום הציבור עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו, גם בעת חירום זו, לקוחותינו יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי עובדי התאגיד ימשיכו לעמוד לשירותכם במסירות ובמקצועיות ויחד נדאג להמשך קיום השירותים החיוניים, אספקת מים סדירה לתושבי העיר וטיפול בתקלות מים וביוב בכל שעות היממה במסירות ובמקצועיות, כולנו תקווה כי נחזור לחיי השגרה במהרה, אני מאחל לכולם בריאות איתנה וחג פסח שמח".

היערכות חירום של תאגיד המים "מי רקת" בעקבות התפשטות נגיף הקורונה
קרדיט צילום: יח"צ

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here