הישארו יבשים בחורף - איטום גגות איכותי

בכל חורף עולה סוגיית איטום הגג באופן טבעי. יש מי אשר כחלק מההיערכות לקראתו מבצעים, כפי שנכון וראוי, בדיקת איטום גג, כדי להקדים תרופה למכה וכדי לוודא כי לא נשקפת סכנה לחדירת מים.

על מנת להיות סמוכים ובטוחים כי אתם, בעלי הבית ודייריו, לא צפוים ל"אורח" רטוב, לא צפוי ומרגיז שנופל עליכם משמים ופוגע חלילה במי מכם – יש לבדוק את איטום הגג בביתכם.

יש רק דבר אחד גרוע יותר מאשר להיווכח כי התקרה מתכסה כתם או כתמים לחים – להרגיש את טיפת המים הראשונה נוחתת על ראשי של מי מכם, דיירי הבית או, חלילה, אורחיו…

איטום מקצועי אינו מותרות. הוא חלק חשוב מאיכות הדיור, מהזכות, מהרצון ומהציפייה הבסיסיים להיות יבשים ומוגנים לבטח בתוך הבית גם ובעיקר בשעה שבחוץ יורד גשם זלעפות. יש קשר ישיר בין מידת אטימות הגג ואיכות החומרים האוטמים לבין היות הבית מוגן, נעים וחמים יותר בחורף.

יש מי שנוכחים לדעת עד כמה חשובה היא סוגיית האיטום רק בשעת מבחן, שעת אמת, שבה מתברר עד כמה חשובה והכרחית היתה הבדיקה- שלא נעשתה במועדה- לבדיקת מידת האטימות של הגג.

איטום הגג צריך להתבצע כל כמה שנים, גם בהעדר תלונה על רטיבות או נזילה. חשוב שהאיטום ייעשה באמצעות חומרי איטום ייעודיים לסוג הגג ובעיקר על ידי אנשי מקצוע המאומנים ומיומנים באטימת גגות.

מה חשוב לדעת בנושא איטום גגות?

  1. בגגות חדשים, שבהם מבצעים שיפועי גגות עם בטקל, יש להשתמש ביריעות ביטומניות.
  2. יש להקפיד על שילוב שכבה מאזנת אדים ואוורורים (המכונים נשמים) כמתחייב מהתקן הישראלי.
  3. הואיל וגג שעליו יש דוד שמש, מזגנים ועוד מהווה קושי לאטום אותו ביריעות ביטומניות, חשוב לדעת כי גג "עמוס"- במירכאות או בלעדיהן – מחייב גם ריבוי חיתוכים ביריעות ובם חפיפות רבות בין חלקיהן, מה שעלול ליצור נקודות תורפה שדרכן צפויה להתרחש נזילת מים וחדירתם לדירה. בבתים שבהם יש גג עמוס כזה יש יתרון ותועלת באטימתו במערכת איטום משחתית, במריחה ובהתזה. לשם כך חשוב ביותר להקפיד על יציקת שיפועי הגג עם בטון במקום עם בטקל- כך מתקבלת תשתית יציבה וחזקה יותר.
  4. גג איסכורית נותן על פי רוב הגנה מצוינת אבל עם שיפועיו אינם מספיקים ואם אין חפיפה אנכית ואופקית מיטביות בין הלוחות הסמוכים זה לזה ואם הברגים רופפים- קיימת סכנה של נזילה.

נושא האיטום הוא אפוא נושא חשוב ומהותי לשמירה על איכות הדיור ובהתאמה- על איכות החיים בכלל. הואיל וגגות עשויים מחומרים שונים יש חשיבות מכרעת, ואף קריטית לא אחת, לבחירת חומרי הגלם הייעודיים המתאימים לחומר הספציפי ולשימת לב מיוחדת לאיטום נקודות תורפה פוטנציאליות.

חשיבות איטום מקצועי, מוקפד ואיכותי, נובעת גם מהתרומה הנדרשת שלו לשמירה על ערך המבנה ועל חיסכון כספי של דייריו, אשר לא נדרשים לממן מכספם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here