קרדיט FREEPIK

היום אנחנו יודעים בוודאות שבתוך כמה שנים כולנו נצטרך להתייעל מבחינה אנרגטית ולמצוא דרכים אחרות לספק לעצמנו את כל צורכי החשמל. היום גם ידוע שיש לא מעט מערכות אנרגיה מתחדשת שיכולות להיכנס לשימוש ביתי ומסחרי בהיקפים קטנים ולצמצם בכך את התלות בחברת החשמל ובאנרגיה ממקורות מתכלים ומזהמים. אחת הדרכים לכך היא התקנת מערכות סולאריות על גגות הבתים, מבלי לחכות לכך שיקימו חוות פאנלים סולאריים ענקיים במדבר ולהגיע לתצרוכת מלאה של כל ישראל. כל אחד יכול לתרום לאיכות הסביבה ותוך כדי כך לחסוך לעצמו את עלויות חשבון החשמל ועוד להרוויח מכך הכנסה הודות למכירת עודפי ייצור לחברת החשמל. זה בוודאי נחשב לתמריץ כדאי לרבים שמחפשים כנסה נוספת והוזלת עלויות.

כיצד זה עובד?

החוק מאפשר היום התקנת מערכות סולאריות ביתיות על גגות בתים או נכסים מסוימים שנחשבים מותרים לכך, הן מבחינת התקינה והן מבחינת הרגולציה שנוגעת לכך. זה מאפשר לכם לבקש היתר בנייה מהרשות המקומית שלכם למערכת של פאנלים סולאריים על הגג, עם מתקן שממיר את אור השמש לאנרגיית חשמל שאותה תנצלו לתצרוכת ביתית. את העודפים תוכלו למכור לחברת החשמל ולהרוויח כסף, אבל בעיקר תסייעו למנוע זיהום אוויר ושימשו בזבזני במקורות פוסיליים להפקת חשמל וגם תרוויח חשבון חשמל מצומצם עד אפסי, תלוי בתצרוכת שלכם. את הבקשות להיתרים תוכלו להגיש לרשויות ולהמתין לאישורם ואז להזמין שירותים של חברת התקנת מערכות סולאריות ביתיות כאלה.

למה זה טוב לגופים מסחריים?

חשבונות והוצאות תקורה הן מההוצאות המשמעותיות ביותר של חברות, מפעלים וגופים מסחריים והם יודעים שככל שאפשר לצמצם ולחסוך בעלויות כך הרווח שלהם עולה. לכן, שימוש בגגות הגדולים של מרכזים מסחריים, מפעלים ועוד מבנים דומים יכול להניב להם חיסכון משמעותי הודות להתקנה של מערכות סולאריות מסחריות. התוצאה היא לא רק חיסכון משמעותי בחשבון החשמל כי אם גם אפשרות להרוויח הכנסה נוספת פטרוה ממס עד תקרה מסוימת באמצעות מכירת עודפי הייצור של החשמל לחברת החשמל. כל מה שמוריד מהעומס של חברת החשמל מבורך ולכן המדינה גם מעודדת ייצור חשמל על ידי גופים שיכולים להתקין זאת על גגות הנכס שבבעלותם.

שמירה על איכות הסביבה טובה למותג

מלבד החיסכון המשמעותי בכסף התועלת הרבה ביורת שאפשר להפיק היא גם לשמירה על איכות הסביבה. מגמה זו מציינת לא רק שינוי בגישה של אזרחים לכדור הארץ ולשמירה עליו אלא גם לכך שאזרחים רבים מתגמלים חברות בעלות תדמית ירוקה, ולכן כדאי עוד יותר להקים מערכות סולאריות מסחריות כאלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here