קרדיט: Freepik

בסוף שנות ה-90 נחקק בישראל חוק הפונדקאות או בשמו המלא: חוק הסכמים לנשיאת עוברים. מדי פעם חלים בחוק זה שינויים בהתאם לדרישות של הציבור אך החוק המדובר על אף התיקונים שחלו בו לא פעם מערים קשיים הן על זוגות והן על יחידים המעוניינים להפוך להורים.

פונדקאות בישראל איננה תהליך קל וכן, היא איננה רלוונטית כיום לכלל האוכלוסייה עדיין. על כן, על אף שישנם לא מעט זוגות שיכולים לבחור בפונדקאות בישראל על פי החוק המדובר, רבים מהם מחפשים דרכים אחרות להורות פונדקאות. כדאי לדעת שכיום ישנן מדינות שונות בחו"ל שגם בהן ניתן לעבור את ההליך ולא פעם יש להליך דווקא במדינות הללו יתרונות על פני פונדקאות בישראל.

 

היכן ניתן לממש הורות פונדקאית?

בישראל כיום ניתן לממש הורות פונדקאית כאשר התהליך ארוך ותובעני ומי שעומד בתנאים הרלוונטיים להליך צריך לפעול רבות למען מציאת פונדקאית, בדיקות שונות שעליו ועל הפונדקאית לבצע וכן, ההליך עצמו. מדובר על הליך יקר יחסית להליך המתבצע במדינות אחרות וגם העלות לא פעם מהווה שיקול כאשר מחפשים את המקום לעבור בו הליך פונדקאות. יעדים נוספים שניתן לעבור בהם את ההליך הם:

גאורגיה- אם בעבר המזרח הרחוק היה נחשב כברירת מחדל עבור זוגות שהיו מעוניינים להשלים הליך פונדקאות בחו"ל הרי שכיום מדובר על יעדים מבוקשים מאוד להליך זה גם עבור זוגות חד מיניים וגם עבור זוגות הטרוסקסואליים. ישנן סיבות שונות לבחור דווקא בגאורגיה בכדי לעבור את ההליך המדובר כגון: בגאורגיה ניתן למצוא מגוון רחב של פונדקאיות בניגוד לישראל שלא תמיד קל למצוא פונדקאית. מעבר לכך, גיאורגיה קרובה יחסית לישראל ועל כן ההגעה לגיאורגיה מהירה. כמו כן, המחיר במדינה זאת איננו גבוה מדי ובד בבד הרפואה במדינה מתקדמת כך שניתן להיות רגועים ולדעת שהפונדקאית תעבור את הבדיקות הרפואיות הטובות ביותר ושההליך כולו יתבצע בצורה רצינית ומקצועית. סיבה נוספת לבחור דווקא בגאורגיה היא שמדובר על הליך פונדקאות פשוט יחסית שההשלמה שלו קלה.

פונדקאות בקנדה

עבור יחידית וזוגות שלא יכולים להשלים את הליך הפונדקאות בישראל גם קנדה מהווה את אחד היעדים המבוקשים מאוד להליך זה. שכן, גם היא מאפשרת פונדקאות לזוגות חד מיניים ועל אף שמדובר על יעד רחוק יחסית מישראל, לפונדקאות בקנדה יש יתרון מרכזי ברור: הפונדקאות שם מתאפשרת רק על בסיס אלטרואיסטי, כלומר, הפונדקאית איננה מקבלת תשלום מלבד החזר ההוצאות שלה.

חשוב לציין כי אם מדובר בזוגות חד מיניים הרי שבקנדה ניתן לבחור גם תורמת ביצית אנונימית. יחד עם זאת מכיוון שמדובר על תהליך אלטרואיסטי, זמן ההמתנה לפונדקאית מתאימה יכול להיות ארוך מהרגיל.

פונדקאות בארצות הברית

יעד נוסף לפונדקאות הן לזוגות דו מיניים והן לזוגות חד מיניים הוא ארצות הברית. זמני ההמתנה בארצות הברית להתחלת התהליך נמוכים יותר וניתן להיעזר במקרה הצורך בתרומת ביצית. ההליך כרוך בתשלום כמובן ויכול להגיע עד סכום של 150 אלף דולר. מכיוון שמדובר על עלויות גבוהות יחסית ועל יעד מרוחק יחסית, בדרך כלל יבחרו ביעד זה זוגות ויחידים שאין להם אפשרות להשלים את ההליך ביעד קרוב יותר.

לא משנה אם בוחרים לבצע את ההליך בישראל או בחו"ל, הרי שחשוב מאוד לבחור במרכז סיוע וליווי בהליך זה. מרכז להורות מהווה מרכז שיכול לסייע לכל זוג שמעוניין לעבור הליך פונדקאות בכל יעד באשר הוא לעבור את ההליך בצורה הטובה והנוחה ביותר מכל בחינה.

היכנסו לאתר המרכז להורות באמצעות פונדקאות https://www.pundekaut.com

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here