נועה קדם צילום דוברות המשטרה

אבינועם פרץ ז״ל, נולד וגדל במגדל העמק. הוא למד בבית ספר "גיורא יוספטל" ובחטיבת הביניים "רוגוזין". אבינועם הצטיין בלימודים והיה כישרוני בתחומים רבים. בגיל שמונה-עשרה התגייס ל"גולני" ובתום שירותו הצבאי יצא לטיול אחרי צבא בחוץ לארץ. עם חזרתו התגייס אבינועם לימ"מ במשמר הגבול.

בשנת 1992 עבר לשרת במדור ביטחון פנים כמדריך ירי ולאחר מספר חודשים החל להדריך את הקורס לביטחון פנים.  ב 22.09.1992 כשלושה ימים לפני סיום הקורס שהדריך, חזר אבינועם מחופשה. כאשר היה בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים הבחין באדם חשוד חמוש ברובה אמ-16.
כשניגש לעכב את החשוד שהתברר כמחבל נורה מטווח קצר ונהרג. במעשהו זה הפגין אבינועם גבורה רבה בכך שחירף נפשו ובערנותו הציל את חייהם של עוברי אורח רבים.

אבינועם פרץ ז"ל באדיבות המשפחה

רב-סמל אבינועם פרץ היה בן עשרים ושלוש בנפלו. הוא נטמן בחלקה הצבאית בבית העלמין של מגדל העמק והותיר אחריו הורים, שני אחים ושתי אחיות. בעקבות מעשה הגבורה שעלה לו בחייו הוענק לאבינועם לאחר מותו עיטור המופת של משטרת ישראל. בכתב העיטור נאמר: "במעשהו הקריב את נפשו כדי למנוע אסון ולהציל חיי אחרים, תוך הפגנת עוז רוח ואומץ לב הראויים לשמש מופת לכלל המשרתים במשטרת ישראל".

אחותו של אבינועם, אושרת קדם, התגייסה למשטרה ובעקבותיה גם שתי בנותיה תהל ונועה קדם שהתגייסו גם הם לתפקידי לוחמה במשמר הגבול. אושרת מספרת כי היה לה קשה לשלוח את ילדיה לשירות קרבי אחרי המקרה עם אחיה אך ההתעקשויות הרבות מצד התאומות לא השאירו לה ברירה.

האחיינית נועה קדם צילום דוברות המשטרה

סמ״ר נועה קדם, אחייניתו, החליטה שהיא הולכת בעקבותיו עד הסוף ועשתה היסטוריה כאשר הפכה החודש לללוחמת היחידה במג"ב שמשרתת בתפקיד מדריכת ביטחון פנים וזאת לאחר קורס ארוך שמקביל לקורס שאבינועם התחיל אך לא הספיק לסיים. "הרגשתי שאני מסיימת את הקורס גם בשבילו״.

משמר הגבול מחבק את משפחות החללים וימשיך ללוות ולהנציח את מורשת הנופלים במהלך כל השנה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here