הכל על הדברת פשפשים, זוחלים ועוד
מקור freepik

עומדים לבצע הדברה בבית שלכם כנגד פשפשים או זוחלים? יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת טרם ביצוע ההדברה. כך אתם תוכלו לדעת שאתם לא עושים החלטה שעלולה בדיעבד להיות לא נכונה עבורכם. ככה תתמודדו עם פשפש המיטה בקלות – היכנסו למידע נוסף.

  • הדברה בבית או בעסק חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים, מדובר על מדבירים שיש מאחוריהם רזומה עשיר בתחום. כך תוכלו לסמוך על אותם אנשי מקצוע שהם יעשו את העבודה כנדרש, ויעלימו את כל הזוחלים או הפשפשים מחייכם.

  • מוטב שלא תהיו בתוך הבית או בתוך העסק כאשר אתם מבצעים הדברה מכל סוג שהוא. לכן תתכננו לעצמכם את הזמן, כך שאתם תהיו מחוץ לבית או לעסק – ולא תצטרכו לחשוף את עצמכם לכל הסכנה שעלולה להגיע ביחד עם ההדברה.

  • העלות של ההדברה משתנה בין מדביר למדביר, ולכן ככל שתבצעו השוואת מחירים רחבה יותר, כך תוכלו להגיע למחיר שמתאים לכם. אל תסמכו על מדביר אחד, תנסו לקבל כמה שיותר הצעות מחיר מכמה שיותר אנשי מקצוע בתחום הספציפי הזה.

  • אין זמן מסוים שבו הכי כדאי לבצע את ההדברה, לא משנה אם מדובר על הדברת פשפשים או זוחלים. אתם יכולים לבחור את הזמן שהכי מתאים לכם ולהזמין בו את המדביר, בתקווה שהזמן הזה יתאים גם למדביר עצמו.

על פשפשים ובני אדם

לא הרבה יודעים, אבל פשפשים לא מזיקים לבני האדם!  השם ה"רע" שיצא לפשפשים הוא בגלל פשפש המיטה, אשר נפוץ מאוד בישראל. פשפשים אינם מעבירים מחלות לאנשים, אך הוא כן גורם לגירודים, גירודים זהים לתחושות שאנחנו חווים כאשר אנחנו מקבלים עקיצת יתוש. במרבית המקרים, פשפשים אינם נשאי מחלות אשר יכולות להזיק ולפגוע בבני האדם. לצורך ההשוואה, זבובים, קרציות ויתושים כן יכולים להיות נשאים של מחלות מסוימות ולהעביר אותם לבני האדם. ראוי לציין שישנו זן של פשפשים, שהוא בעצם תת-משפחה של Triatominae, אשר עלול להעביר את  מחלת צ'אגאס (זוהי מחלה אשר נקראית באנגלית: Chagas disease והיא יכולה לגרום לזיהומים).

 בארץ מאוד שכיח להתבלבל פרעושים ופשפשים, אבל למעשה מדובר בסדרות שונות לגמרי! דבר נוסף שראוי לציין הוא שפשפשים כן מזיקים לחקלאות, ועלולים לגרום לפגיעה בפריון הגדיולים ואפילו להרוס אותם לגמרי. אבל, מנגד זאת הפשפשים יכולים לסייע לחקלאים, הם יכולים לטרוף חיידקים ודברים שדורשים הדברה. 

 

עד כאן חברים, מקווה שלמדתם משהו חדש, אשמח לשמוע את דעתכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here