קרדיט: Canva

רפלקסולוגיה היא סוג של טיפול המתמקד בעיסוי כפות הרגליים כדי להפעיל רמות שונות של לחץ על אזורים שונים. הרפלקסולוגיה יכולה לטפל בשורה של בעיות רפואיות החל מלחץ בסינוסים וכלה בצירי לידה. רוצים לדעת הכל על רפלקסולוגיה? המשיכו לקרוא!

מהי רפלקסולוגיה?

כדי לגלות לכם הכל על רפלקסולוגיה נתחיל במהות הרפלקסולוגיה באשדוד ובכל הארץ.

רפלקסולוגיה שימשה ברפואה הסינית המסורתית, המאמינה שטיפול זה יכול לשמור על איזון הצ׳י של הגוף, כלומר על אנרגיית החיים הזורמת בערוצי המרידיאנים לאורך הגוף כולו.

רפלקסולוגיה היא הפעלת לחץ על נקודות ספציפיות בכף הרגל. לפי שיטה זו, נקודות שונות בכף הרגל מתואמות עם איברים וחלקים שונים בגוף. לדוגמה, צביטה בחלק העליון של אצבעות הרגליים אמורה לעזור לבעיות בסינוסים, ולחץ על עקב כף הרגל אמור לעזור לכאבי גב תחתון ולעצב הסיאטיקה.

רפלקסולוגים משתמשים בתרשים של כף הרגל, מפה המציינת את נקודות הלחץ כדי לעזור לריפוי אזורים שונים בגוף.

כשמספרים הכל על רפלקסולוגיה, אסור לשכוח שיש גם נקודות לחץ על כפות הידיים והאוזניים, והרפלקסולוגים משתמשים בהן כדי להקל על מצבים ספציפיים של המטופלים.

ואם כבר פותחים הכל על רפלקסולוגיה, ראוי להזכיר שיש תיאוריות נוספות והן מתייחסות לאופן שבו כל העצבים בגוף קשורים אלה באלה. הפעלת לחץ בנקודות בכפות הרגליים יכולה להרגיע את המערכת העצבית המרכזית ולעודד הרפיה.

איך זה עובד?

כשחושפים הכל על רפלקסולוגיה, חשוב גם לא לדלג על דרך העבודה של שיטה זו.

הרפלקסולוג משתמש בידיו כדי להפעיל לחץ על נקודות בכפות הרגליים, בהתבסס על האזור בגוף שכואב או מציק למטופל.

חשבו על איך זה מרגיש כשאתם משפשפים את כפות הרגליים במקלחת. זה מאוד נעים ומרגיע נראה שזו גם הסיבה לכך שרפלקסולוגיה מועילה, כי הטיפול עשוי לעזור לשפר את מצב הרוח, את רמת האנרגיה ואת איכות השינה.

אם אתם לחוצים או חרדים, מערכת העצבים הסימפתטית שלכם – תגובת ההילחם או ברח (fight or flight) – תיכנס להילוך. לפי הרפלקסולוגיה, עיסוי כף הרגל מסייע להגביר את התגובה הפארא-סימפטתטית ומאפשר לכם לחיות ביתר נוחות.

המערכת הפאראסימפתטית היא תגובת ההרפייה שבה הגוף יכול להמשיך לשמור על האיזון שלו ולקדם ריפוי עצמי. הרפלקסולוגיה יכולה לטפל בכם ולוודא שאתם הכי בריאים שאתם יכולים להיות.

באילו מצבים יכולה הרפלקסולוגיה לעזור?

לפי הרפלקסולוגיה, הטיפול יכול לעזור לשפר את הדברים הבאים:

  • מערכת החיסון
  • הצטננות או זיהום חיידקי
  • בעיות בסינוסים
  • כאבי גב
  • חוסר איזון הורמונלי
  • בעיות עיכול
  • כאבי דלקת פרקים

האם כדאי לי לנסות רפלקסולוגיה?

אם יש לכם בעיות במחזור הדם, קרישי דם, גאוט, בעיות בבלוטת התריס או אפילפסיה – מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם. הרפלקסולוג יכול להתאים לכם את הטיפול כדי למנוע השפעות שליליות כלשהן. ואם את בהריון, הרפלקסולוג ימנע מלחיצה על נקודות שעלולות לגרום ללידה מוקדמת.

נכתב בשיתוף >> https://www.eti-kagan.com/

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here