צילום דוברות המועצה

מ"מ וסגן ראש המועצה האזורית גליל תחתון אופיר שיק, הוא איש בשורה בנושא ההתיישבות למועצה בפרט ולמרחב הגליל בכלל. בכל אחד מיישובי המועצה מתבצע תהליך משמעותי של תכנון או פיתוח הרחבה והקמת יחידות דיור חדשות, אך בד בבד, מתקדמים גם התהליכים להקמת שלשה יישובים חדשים בגליל התחתון, שיבולת, כדורי ורמת ארבל." התיישבות חדשה בגליל זוהי ללא ספק בשורה משמחת לתושבי המועצה ולמדינת ישראל, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין נענה להזמנתנו והגיע אלינו לסיור בו ראש המועצה ניצן פלג ואני הצגנו לו את ההזדמנויות הנדירות. עכשיו הזמן לבנייה ופיתוח."

שר השיכון, זאב אלקין הגיע השבוע לסיור במועצה האזורית גליל תחתון ונפגש עם ראש המועצה ניצן פלג ומ"מ וסגן ראש המועצה אופיר שיק. "לצד בנייה ופיתוח בכל יישובי המועצה ובניית עשרות יחידות דיור לצד מבני ציבור, שלושה יישובים חדשים אמורים להצטרף ליישובי המועצה הוותיקים," סקר פלג בפני השר.

השר אלקין התרשם מתנופת הפיתוח ביישובי המועצה ושיבח את העבודה המקצועית בהתוויית תוכנית החומש.

"ארבעים שנה לא הוקם יישוב חדש בגליל התחתון," אומר שיק המוביל את תכנונם של שלושת היישובים החדשים כחלק מתוכנית תנופ"ה, "כל אחד משלושת היישובים החדשים נמצא בסטטוס תכנוני שונה," מסביר שיק. "היישוב הראשון והמיוחד 'שיבולת', הינו מיזם חברתי והתיישבותי ייחודי, המיועד ליצור שילוב קהילתי בין אוכלוסייה ללא מוגבלויות לבין אוכלוסיית צעירים ובוגרים עם מוגבלויות שונות, המסוגלים לנהל אורח חיים עצמאי. היישוב שיבולת יוקם על רכס הר תורעאן וייבנו בו כ-350 יחידות דיור על שטח של כ- 500 דונמים. יישוב חדש נוסף הוא היישוב 'רמת ארבל', אשר תהליך הקמתו נעצר לפני כחמש שנים, וכעת התנענו מחדש את תהליך הקמתו. נקודת ההתיישבות השלישית מעניינת לא פחות. מתחם כדורי כולל היום בתי ספר, פנימייה, בית ספר שדה, מבני המועצה האזורית, שטחים חקלאיים, ערוצי נחל, שטחי תעשיה ותעסוקה, מוסדות ציבוריים ומגורים. אנו בשלבי תכנון ראשוניים לגיבוש מודל ייחודי וחדשני של המתחם באופן כזה שיקשור את סך מרכיביו ויציע עשרות יחידות דיור נוספות לקהילה המבקשת לעבוד במתחם," אומר שיק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here