קרדיט תמונה: אמיר פרנסיס

חברת "פרנסיס אקו סיילינג" תשיק את ספינת החשמל המסחרית הראשונה מסוגה בישראל – בכנרת, לאחר שקיבלה רישיון שייט ממשרד התחבורה.

בחברה מדווחים כי עד סוף שנת 2026, צי הספינות החשמליות שלה יכלול ארבע ספינות בגדלים שונים, כחלק ממהלך פורץ דרך שנועד לסייע בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית ובצמצום זיהום האוויר בכנרת עם השקתה הקרובה של הספינה.

המהפכה החשמלית בישראל ממשיכה לדהור: ענף הרכב זוכה לחיבוק גדול ופתוח מהציבור, המצביע ברגליו בעד השינוי, בעוד שבענפים אחרים השינוי המיוחל מתרחש לאט יותר – כדוגמת עולם התחבורה הימית בישראל, שנשלט עדיין בידי כלי שייט מוכרים ומסורתיים הנתפסים לא פעם כמזהמים.

אחד ממייסדי חברת "פרנסיס אקו סיילינג", משה פרנסיס – מוותיקי הענף הפועל למעלה מ-30 שנה בעולמות התיירות הימית בכנרת – ושותפיו מחו"ל, החליטו להרים את הכפפה ולהקים זרוע חדשנית עם צי ספינות חשמליות. מטרתם: לממש את המהפכה החשמלית שאנו רואים בכבישים גם בים, ובכך לצמצם את זיהום הכנרת, המהווה מקור מים משמעותי בישראל.

קרדיט תמונה: אמיר פרנסיס

"כורזין" – ספינת החשמל המסחרית הראשונה מסוגה בישראל – קרויה על שם היישוב העתיק שנמצא בחופה הצפוני של הכנרת. הספינה תשוט בכנרת מנקודת היציאה בבית יגאל אלון שבקיבוץ גינוסר, ותספק חוויה תיירותית לקבוצות, בדגש לקבוצות צליינים המגיעים לכנרת – אך לא רק.

אורכה של הספינה מגיע ל-21 מטר, ורוחבה נפרש על פני 5 מטרים. לספינה שני מנועי חשמל, בעלי הספק של 100 כוחות סוס כל אחד. הספינה מגיעה למהירות מרבית של 12 קשר, ומשך השייט בים במהירות שיוט של 7 קשרים הוא כ-18 שעות. מספר הנוסעים המקסימלי בתקופת ההרצה יעמוד על 55, וצפוי בעתיד לגדול עד ל-100 נוסעים.

משה פרנסיס, ממייסדי ומבעלי חברת פרנסיס אקו סיילינג, מציין "התחבורה הימית בארץ נותרה מאחור בכל הנוגע למעבר לפתרונות בני קיימא, ואנו פועלים לשנות את המשוואה הזו עם בשורה של ממש בתחום הקיימות – שתהפוך את השייט בכנרת לחוויה השומרת על הטבע, מתקדמת ומעוררת השראה. החזון שלנו הוא לעודד מעבר לספינות שמפחיתות זיהום מקומי, ללא עשן, רעש או שמנים במים. עוד נכונה לנו כברת דרך, אך זוהי בהחלט התחלה מבטיחה, והרישיון שקיבלנו ממשרד התחבורה הוא הבעת אמון משמעותית במהלך".

ניר להב, מנכ"ל פרנסיס אקו סיילינג, מוסיף 'כורזין' משלבת טכנולוגיית הנעה מתקדמת עם אפס פליטות מזהמות – מבלי להתפשר על ביצועים – כך שגם חוויית הלקוח על הסיפון תתעצם ותשודרג עם חוויית שייט שקטה, גם בתנועה וגם ללא פליטת אדים, בניגוד למנועי דיזל. אנו גאים לסמן כיוון חדש לתעשייה כולה – לעתיד ימי נקי, שקט ובר קיימא. אם בעבר מה שעמד לנגד עינינו הייתה ההרפתקה, כיום האיזון בין הרפתקה לשמירה על הסביבה הוא נר לרגלינו. בשנה הקרובה אנו צפויים להרחיב את הצי שלנו עם שלוש ספינות חשמליות נוספות, שיאפשרו לנו להוביל את התחום ולספק למבקרים רבים חוויית שייט עוצמתית שתיחקק בזיכרונם".

עוד הוסיף להב "לצד כל אלה, אנו משקיעים רבות בהון האנושי ובהדרכת הצוותים בחברה על מנת לייצר חווית תייר שאין שניה לה באמצעים שונים ומגוונים".

אודות פרנסיס אקו סיילינג

החברה נוסדה בשנת 2023 מתוך רצון להרחיב את צי הספינות הקיים של חברת האם, פרנסיס סיילינג – מוותיקות ומובילות ענף התיירות הימית, המספקת מגוון פעילויות שייט זה שלושה עשורים לתיירות הנכנסת, המתבססת ברובה על צליינים, משפחות וקבוצות תיירים שונות. צי הספינות של החברה התבסס עד כה על ספינות המונעות באמצעות מנועי דיזל. עם הקמת חברת הבת, הושם דגש על סירות אקולוגיות חשמליות מתקדמות – להפחתת טביעת הרגל הפחמנית של צי הספינות שלה בכנרת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here