רמי גזית, מנהל מאיץ הגליל לתעשייה חכמה קרדיט: המכללה להנדסה אורט בראודה

KLA פועלת בשיתוף פעולה עם  Jiga ו- Stockmine, סטארט-אפים שצמחו במאיץ הגליל

מאיץ הגליל לתעשייה חכמה אשר הוקם ביוזמת המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, ומנוהל בשיתוף עם חברת KLA, חממת i4valley, המועצה האזורית משגב ועיריית כרמיאל, הוא המאיץ היחידי בארץ אשר מתמקד אך ורק במיזמים בשלבים מוקדמים, בעולם של תעשייה חכמה (Industry 4.0). ממיפוי שערכו Startup Central Nation וקרן ההון סיכון Grove   עולה כי יש כיום בישראל למעלה מ- 250 מיזמים בתחום.

 

"ב-2020 תחום התעשייה החכמה פרח באופן משמעותי. אפילו נרשמו יותר השקעות הון ואקזיטים מאשר בתחומים כמו בלוקצ'יין ופינטק" אומר רמי גזית, מנהל מאיץ הגליל לתעשייה חכמה.   "השטח מראה כי יש צמיחה אדירה בביקוש לחדשנות בעולם התעשייה. מגמה שאף התגברה בזמן הקורונה שכן היום כולם מבינים את החשיבות של תעשייה חכמה מקומית ושל שרשרת אספקה חזקה. אנחנו רואים הרבה גיוסים, אקזיטים והטמעות אצל חברות בינלאומיות."

 

מאיץ הגליל שוכן בכרמיאל, ומהווה Hub לאומי לתעשייה חכמה הכולל מנטורים, יזמים, משקיעים, יצרנים, חברות לוגיסטיקה, אנרגיה ועוד. הוא פועל בשיתוף פעולה עם עיריית כרמיאל, חממת  i4valley והמכון לייצור מתקדם במטרה להזניק את המיזמים והיצרנים קדימה.  המאיץ מריץ 2 מחזורים בשנה, כל מחזור נמשך בין 3 ל- 6 חודשים, ולוקחים בו חלק כ-10 מיזמים. המחזור הראשון בשנה מיועד לרוב למיזמים שעדין אין להם לקוחות, והמחזור השני מתאים למיזמים בשלים יותר, עם לקוחות התחלתיים, צוות ומוצר ראשוני. ההרשמה למחזור השני לשנה זו נסגרת ב 30.7.

אתגר מרקוס, מנהל החדשנות והתעשייה החכמה ב- KLA ישראל
קרדיט: KLA ישראל

 KLA משתפת פעולה עם  Jiga ו- Stockmine, אשר צמחו במאיץ הגליל

 חברת KLA הצטרפה להנהלת מאיץ הגליל בשנה שעברה ומייצגת את התעשייה בוועד המנהל ואף שותפה למימון הפעילות שלו.  KLA היא מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ומכירה של מכונות בקרת תהליך ופתרונות     Metrology & Inspection  לתעשיית המוליכים למחצה, ולאחרונה התקבלה גם למועדון האקסקלוסיבי של ה- Fortune 500.

"לפני כשנתיים נולדה יוזמה אסטרטגית ברמת מטה החברה סביב הכניסה שלנו לתחום התעשייה החכמה" מספר אתגר מרקוס, מנהל החדשנות והתעשייה החכמה ב- KLA ישראל ונציגה בוועד המנהל של המאיץ. "במסגרת יוזמה זו התחלנו לאמץ טכנולוגיות, פתרונות, שירותים ומוצרים שמטרתם הגדלת הפריון והמצוינות התפעולית. כך נולד הקשר עם מאיץ הגליל אשר היעדים שלו התאימו למטרותינו."

כך לדוגמא במסגרת האקתון שקיים המאיץ לאחרונה התמודדו היזמים ד"ר מיכאל חסון מאוניברסיטת אריאל ועמרי אלון מאוניברסיטת בן גוריון עם אתגר מהשטח שהציבה KLA בנושא מלאי מת (Dead Stock). KLA התחברה לרעיון של השניים שקראו למיזם שלהם  Stockmine  והם נבחרו לקחת חלק במחזור הראשון של המאיץ השנה. כעת הם ממשיכים לפתח מערכת למשלוח התראות לקניינים, לפני ביצוע הרכש של פריט שנמצא בסיכון להפוך למלאי מת, וממשיכים להיעזר ב- KLA.

מיזם נוסף שמשך את תשומת הלב של KLA הוא Jiga של אדר חי ואסף גז אשר פתחו מרקטפלייס לשירותי ייצור של חלקים מכניים. Jiga אשר השתתפה במחזור ההאצה של השנה שעברה כבר הספיקה השנה לקחת חלק ב- Y-Combinator, הנחשב לאקסלרטור המוביל בעולם, וכיום KLA נמצאת בשלבים מתקדמים של בחינת שילוב הטכנולוגיה של Jiga במערך הרכש שלה.

"במקרים רבים החיבור בין סטארט-אפ לחברה גדולה כשלנו אינו טריוויאלי" אומר מרקוס, "אם זה בגלל אי דיוק בזיהוי צורכי החברה על ידי הסטארט-אפ או לחילופין  בשל היעדר תשומת לב  מצד החברה הגדולה. מעבר למוטיבציות העסקיות הברורות, במסגרת השותפות עם מאיץ הגליל לתעשייה חכמה, חשוב לנו לתרום את חלקנו בקידום של יזמות ישראלית מקומית ולכן אנו מציעים  ליזמים שיתוף פעולה ו'שדה ניסויים' של חברה גלובאלית לצורך תיקוף ושיפור הפתרונות שהם מפתחים."

כאן ניתן להגיש מועמדות למחזור הבא של מאיץ הגליל לתעשייה חכמה עד ה- 30.7.21.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here