קרדיט תמונה: Shutterstock

אנחנו רגילים לעולם שבו דורשים מכל אחד ללמוד מקצוע ואת הכישורים הנדרשים לפתח קריירה מקצועית. אולם כשזקוקים לעבודה ולא יכולים ללמוד מיומנויות חדשות, יש תמיד מקצועות שאפשר לעבוד בהם מבלי להזדקק לניסיון רב אלא רק לתכונות האופי המתאימות. מקצוע כזה הוא הסיעוד, מקצוע שבו נדרשת אהבת האדם ועוד הרבה תכונות כמו הרצון לשרת ולהיות עם אדם שתלוי בכם בכל מה שהיה רגיל לעשות עד אז לבדו. זה דורש הבנה עמוקה למצבו ואת היכולת להיות בשבילו כל מה שהמשפחה יכולה לעשות בשבילו. לכן, טיפול בקשישים שהם האנשים העיקריים שנזקקים לשירות כזה הוא מקצוע שבו עובדים אנשים שיש להם סבלנות רבה ורצון לעזור. נדרשת תשומת לב רבה לכל הפרטים הקטנים שהופכים את החיים של המטופלים לנוחים יותר, אבל בסך הכל, אתם נדרשים לדאוג לכל מה שהייתם רוצים לקבל בעצמכם ממי שמטפל בכם.

טיפול בקשישים הוא ייעוד

המקצוע הסיעודי הוא מקצוע שהוא ייעוד ואת זה יודעים כל מי שיש להם קרובי משפחה שמטופלים באהבה על ידי מטפלים סיעודיים. חברות סיעוד שמחפשות מועמדים לעבודה זאת ומקשרות בינם לבין המשפחות שמחפשות אותן יודעות לאתר ולמיין היטב את המטפלים על הניסיון המקצועי שלהם והתכונות שמאפיינות אותם. מה שנותר לעשות לאחר מציאת עובדים כאלה הוא לבדוק את הכימיה בינם לבין המטופלים שלהם, ועד כמה התקשורת ביניהם מתנהלת טוב. לפעמים מטופלים לא יכולים להסביר מה הם רוצים ולפעמים ההנחיות מגיעות מבני המשפחה, ולכן יש חשיבות רבה ליכולת לתקשר עם עובדי סיעוד, בין אם הם זרים או ישראלים. גם זו תכונת אופי חשובה לכל מי שרוצה לעבוד במקצוע כזה ומחפש משפחה שבה יוכל לעבוד. טיפול בקשישים בבית מחייב גם הבנה שנכנסים לעולם של אנשים מבוגרים מאוד שרגילים לעשות דברים בדרכם ולכן כל שינוי מהרגליהם חייב להיות עדין ולא כוחני.

זכויות ותנאים בעבודת טיפול בקשישים

עובדי סיעוד שרוצים למצוא משרות טיפול בקשישים יכולים למצוא חברות סיעוד שמציעות משרות שכוללות מגורים וכאלה שאינן כוללות מגורים. הכל לפי התאמה לצורכי הלקוחות וההעדפות שלהם. במקרה של עובדים זרים, רבים מהם מעדיפים עם מגורים אולם יש כאלה שמשלבים את העבודה עם חיי המשפחה שלהם לאחר שנים של עבודה בישראל ולכן כדאי לבדוק מה אתם מחפשים ומעדיפים לקרובי המשפחה שלכם. לא תמיד נוח למטופלים לחיות עם המטפל הסיעודי שלהם ויש בני משפחה שיעדיפו לשהות בערבים ובלילות בעצמם עם המטופלים הסיעודיים. הגיוון הרב במשרות אלה הוא יתרון נוסף למי שמחפש עבודה גמישה יותר מבחינת שעות, או עבודה עם מגורים.

רישיון עבודה חוקי

עובדים זרים יכולים להתאים למי שמעדיף להעסיק אותם אולם יש לזכור שעל פי חוק חייבים להעסיק רק עובדים עם רישיון עבודה חוקי ואשרת שהייה מתאימה. כל מי שזקוק לעזרה במציאת עובדים כאלה מוזמן למצוא זאת במאגר של חברות סיעוד שגם עוזרות בכל הניירת הנדרשת להגשה כדי לקבל אישור עבודה ולמצוא מטפל זר ששוהה כאן באופן חוקי. זה בוודאי נוח ונכון יותר מבלי להסתכן בהעסקת שוהה בלתי חוקי שבגללו תשלמו קנסות גבוהים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here