קרדיט תמונה: איפרמה

הגבלות בתנועה אינן נוחות לא רק בגלל הבעיה הפיזית אלא גם בגלל תחושת הביטחון והעצמאות שניטלת מאנשים שאינם יכולים ללכת כמו בעבר, או אנשים שנזקקים לעזרים כמו כיסא גלגלים מאז ומתמיד. העזרים הטובים ביותר שיכולים להחזיר אותנו לשגרה פעילה הם עזרים שצריך לבחור בתשומת לב לפי המאפיינים שלהם ולא להתפשר לעולם על איכותם, כמו מקלות הליכה למבוגרים או רולטורים. לכל אחד מהם יש תכונות שמתאימות לאנשים שונים ולכן הבחירה בהם מתחילה בקביעת סדר העדיפויות שלכם מלבד המובן מאליו, שהוא תמיכה וניידות. חשוב במיוחד לקנות אותם במקום שיכול לספק לכם שירות לקוחות שעונה על שאלות ומבטיח אחריות ואיכות של מוצרים מבית טוב, דווקא משום שהם ישרתו אתכם שנים רבות וחייבים להיות אמינים ותקינים לאורך זמן.

מהקל אל הכבד

לא כל המוגבלים בתנועה עוברים להשתמש מיד בכיסא גלגלים. זה מיועד למי שאינו יכול להתנייד כלל או בקלות אפילו בעזרת מקל הליכה. ניידות יכולה להיפגע עם השנים וכשהמצב מידרדר במשך שנים במחלות מסוימות אפשר להתחיל עם עזרים פשוטים יחסית כמו מקלות הליכה ולהגיע למצב שבו נזקקים לכיסא או להליכון, ולכן ההיכרות עם מגוון העזרים היא מדורגת. במהלך שנים אלה אפשר ללמוד כיצד לנוע ביעילות בתמיכת עזרים ולבחור אותם על פי הצורך. ממקל הליכה פשוט בתחילה, דרך מקלות הליכה מתוחכמים יותר ועד הליכונים או כסא גלגלים בשלב האחרון. לכולם משותף עיקרון אחד של איכות המוצר והנוחות שלו שחייבים להקפיד עליו כדי שתיעזרו בו מבלי להיפצע בגללו.

יציבות ותמיכה בכל מקל הליכה

מקלות הליכה חייבים להיות יציבים ואיתנים לתמיכה בכל משקל גוף. הם מיוצרים בימינו גם ממתכות שאינם מחלידות ולכן הם לא נחלשים עם הזמן זהו חידוש לעומת מקלות הליכה שעשויים מעץ חזק ויציב, כמו המקלות של פעם. חלק מהמקלות בנויים במתכונת טלסקופית כך שיוכלו להתאים לכל גובה. מנגנון טלסקופי לא אמור להפוך אותו ליציב פחות, למי שחושש בשל כך. היציבות מוצגת גם בעזרת בסיס המקל שיכול להיות רחב, או בעל רגלית רחבה ומתפצלת. ככל שמשקל הגוך גבוה יותר מומלץ לבחור מקל שהבסיס שלו רחב יותר לתמיכה טובה יותר. רגליות אלה מחוזקות בדרך כלל בציפוי גומי שמונע החלקה ומגביר את תחושת הביטחון.

כיסא גלגלים שקל להפעיל ולנייד

כסא גלגלים קל משקל שמתאים לתקופה מודרנית ופעילה כזאת הוא כסא הרבה יותר קליל ונוח לתפעול מאשר כסאות ישנים של פעם. אפשר לבחור בכסא חשמלי או כזה שמניעים לבד אבל רצוי לבחור כסא שבנוי מחומרים קלים אך יציבים. המתכות שמהן בונים את שלדת הכסא אינן מחלידות והן עומדות בהצלחה בתנאי מזג האוויר הישראלי, משמש קופחת ועד גשמים סוחפים. הנוחות של הכסא מתחילה בבחירת מושב שמתאים לגוף שלכם ותומך בגב ובשלד. רצוי להרגיש את המושב לפני שקונים כדי לדעת אם נוח לכם עם המבנה והרוחב של המושב. הישיבה צריכה להיות מרווחת אולם לא כזאת שאינה יציבה בתוך המושב. יש כסאות שמצוידים בעזרים שונים אם חשוב לכם להתנייד גם מחוץ לבית, ויש כאלה שמתאימים למי שזקוק לו בבית. חשוב לוודא שיש לכסא מנגנון וגלגלים שאינם מתפרקים מהר והם חזקים מספיק לשאת אתכם ממקום למקום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here