בתמונה: סעיד אבו שקרא וריקי מעוז, הסטודנטיות והסטודנטים בתערוכה במשכן לאמנות, חלק מהיצירות של אומני בית אבו שקרא. צילום: דוברות המכללה.

משכן של יופי ואופי
חמשת בני משפחת אבו שקרא מאום אל פאחם מציגים בחמש תערוכות במשכן לאומנות, ריקי מעוז, ראשת מגמת אדריכלות ועיצוב פנים הגיעה בשני אוטובוסים עם הסטודנטיות והסטודנטים להתרשם מהעבודות הייחודיות של האומנים, ווליד אבו שקרה, עאסם אבו שקרה, סעיד אבו שקרה, פריד אבו שקרה וכרים אבו שקרה.

"לצד חשיפת הסטודנטים למבנה האייקוני באדריכלות של המשכן לאמנות, בסגנון הבאהוס, בינלאומי, מצאתי לנכון, בשיתוף פעולה עם מנכ"לית המכללה לחשוף את הסטודנטים לחוויה מעצימה של אומנות ייחודית ומרתקת שנולדה באום אל פאחם." יצוין כי בין הסטודנטים מהמכללה הייתה גם בת משפחת אבו שקרא.

מגמת אדריכלות ועיצוב פנים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, נחשבת לספינת הדגל האזורית בתחום לימודי ההנדסה.
ריקי מעוז, ראשת המגמה הובילה כשמונים סטודנטיות וסטודנטים משנים ב' ו ג' במגמה לסיור ייחודי מרתק ומלמד במשכן לאמנות בעין חרוד, בהובלת ובהדרכת האומן סעיד אבו שקרא.

"הרעיון בבסיס ההגעה לתערוכה היה חשיפת הסטודנטים לאחד משלושה עשר המבנים היפים ביותר במדינת ישראל מבחינת האדריכלות, המשכן לאמנות בעין חרוד, שנבנה על ידי האדריכל ביקליס בשנת 1940, החלק הראשון הוא תולדות אדריכלות עד תחילת המאה ועשרים.

הדבר המשמעותי לא פחות היא סיור לימודי בתערוכה של משפחת אבו שקרא מאום אל פאחם, הם בעיניי השראה לכולנו ולחברה הערבית בפרט.

חמישה בני דודים שכל עולמם הוא אמנות פלסטית קיבלו תמיכה יוצאת דופן מאמא ומסבתא, על אף כל האתגרים והמורכבויות הם הצליחו והגיעו לפסגות אמנותיות, זוהי השראה עבור הסטודנטים במכללה, שאין משוכה שאי אפשר לעבור, אין תקרת זכוכית שאי אפשר לנפץ. התערוכה הנושאת את השם, "המקום", משתקפת באופן נפלא בעבודות חמשת בני המשפחה."

ריקי מעוז אף הדגישה את כוחה של האמנות גם בימים של מתחים פוליטיים ומציאות לא פשוטה להיות גשר של חיבור על מים סוערים.

עוד הוסיפה ריקי: "הסיור היה חוויה מיוחדת ויוצאת דופן זכינו בהדרכה מופלאה של שניים מאומני משפחת אבו שקרה. לרוב הסטודנטים זו הייתה הפעם הראשונה להיות במוזיאון ובתערוכה של אומנות פלסטית.

איש תכנון טוב חייב להיפתח ליצירות מגוונות בתחומי אומנות שונים, הסיור היה אחד השעורים החשובים לאורך שנות הלימוד במגמה.

ערכי אמנות, תרבות ,יכולים להוביל אותנו לדיאלוג מתוך כבוד, לקיים שיח, לדבר, ליצור חיבורים חשובים לחיים משותפים" אומרת ריקי, אשר הודתה לאומן סעיד על החוויה המרגשת שהעביר את תלמידי מגמת אדריכלות.

יצוין כי בתערוכה ניתן ביטוי מרשים לדמות האם, מרים, אשר הייתה הראשונה לסלול את דרך האומנות לבני המשפחה.
מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל ברכה על היוזמה והוסיפה: "היציאה מתחומי המכללה וסדנאות הלמידה יש בה ערך משמעותי לפתיחת צוהר ועולמות חדשים עבור הסטודנטיות והסטודנטים."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here