קרדיט - pixabay

בעידן הנוכחי, מחלקת השיווק היא אחת מהמחלקות היותר מקצועיות, מגוונות ומתוקצבות בחברות וארגונים שונים. דווקא בעידן התחרות והחשיפה המוגברת, כשרוצים לקדם מכירות של מוצר ולבסס את המותג, יש צורך בשיווק מתוחכם יותר, כזה שלא שם את הביצים בסל אחד. אחד האתגרים שעומדים כיום בפני עולם השיווק הוא לדעת איך להשתמש בכלי השיווק הדיגיטליים להשגת המטרות העסקיות, אך בד בבד – איך להמשיך לשמר את כלי השיווק המסורתיים יותר, ובראשם אירועים עסקיים שמסוגלים להביא את העסק מנקודה אחת לנקודה אחת, וכמובן לייצר באזז הרבה יותר גדול.

 

שיווק אונליין ושיווק אוף ליין  – מהם ההבדלים ומתי נשתמש בהם?

אין ספק שלשיווק אונליין יש הרבה כבוד, כיוון שחלק ניכר מהעבודה שלנו עבר לדיגיטל – מהטלוויזיה והעיתונים ועד לאינטרנט. אך דווקא במפגשים פיזיים, האינטראקציה שנוצרת היא המפתח להשגת היעדים העסקיים שלכם, בדרך של יציאת קשרים חדשים, שותפויות ואפילו חברויות שיש להן פוטנציאל עסקי. בעולם ה-B2B לדוגמה, קשרים עסקיים מתחילים לרוב דרך קשרים אישיים, ולכן יש חשיבות רבה למינגלינג ויצירה של חיבורים. במקביל, דווקא כנס עסקי כשרוצים להציג מוצר או מיתוג חדש, יכול להיות אידיאלי אם אנחנו יודעים להזמין את האנשים הנכונים שמפיצים את הבשורה – מאנשי תקשורת, דרך מובילי דעת קהל ועד משקיעים שמסתובבים בעולם ויכולים לספק עלינו. הפקת אירועים עסקיים היא אחד הכלים להשגת היעדים האלה, בדרך של שיווק אוף ליין.

 

מהו אירוע עסקי?

אירוע עסקי יכול להיות אירוע של חשיפת מוצר חדש או מיתוג חדש וכן אירוע בו מעדכנים לקוחות או משקיעים פוטנציאליים בכיוונים חדשים אליהם צועדת החברה. גם אירועים "שגרתיים" כדוגמת אירוע הרמת כוסית או סיכום שנה, יכולים להפוך לאירועים עסקיים אם תחליטו להכניס בהם תכולה ולהזמין קהל רחב יותר מעבר לעובדים שלכם. מטבע הדברים, הפקת אירוע עסקי שמוכוון באופן ממוקד לביצוע של מכירה במעמד הכנס נחשב לאירוע עסקי מורכב יותר, שמצריך חשיבה מעמיקה יותר.

 

כיצד רצוי להפיק כנס?

הפקת אירועים עסקיים, בפרט אם מדובר בכנס חשיפה של מוצר או בכנס מכירות, היא מלאכת מחשבת אמיתית שמתחילה בהגדרת המטרה שלנו. כמובן, שכנס שמטרתו למכור יהיה שונה מכנס שמטרתו לחשוף את המותג, ואלה יהיו שונים מכנס שמציג שינוי ארגוני בחברה כדוגמת מיזוג או פירוד. בהתאם למטרה של הכנס העסקי, ניתן לרדת לרזולוציות נמוכות יותר. עוד טרם יום הכנס, יש צורך בביצוע של פעולות ובראשן שיווק מוקפד ומעניין, ויש מי שאפילו עושים כנס מקדים, אם מדובר בכנס גדול ומשמעותי במיוחד. פרמטר נוסף שמשפיע על אופי הכנס, מיקומו ואפילו העיצוב שלו הוא התחום. הפקת כנס לשיווק של קרם שיזוף חדש יהיה שונה משיווק של תוכנת סייבר או מכשיר רפואי חדשני. קלידוסקופ היא החברה המובילה בהפקת אירועים עסקיים וכנסים במגוון של תחומים – רפואה, הייטק, תעשייה ועוד – עם שנות ניסיון רבות בתחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here