קרדיט: דוברות כללית

החיים הדיגיטליים, הקורונה והמלחמה תורמים לקשיים בשגרת התפתחותם של ילדים וביכולתם של הורים וצוותים חינוכיים לסייע לילדים בהתפתחות תקינה.
"יש לזכור שהתפתחות הילדים היא תהליך אישי המשתנה מאחד לשני והנורמה ההתפתחותית רחבה. חשוב להתייחס לגילאים המצוינים כהנחיות כלליות ולתת לכל ילד להתקדם בקצב שלו ולעקוב אחר התקדמותו. חשוב לאפשר לילד סביבה תומכת ומאתגרת המקדמת התפתחות מיטיבה ולעודד את יכולתו של הילד בה. יש חשיבות גדולה לטיפוח ההתפתחותי בגיל הרך, במעונות ובמסגרות החינוכיות, מחקרים מראים עד כמה סביבה שפתית מטפחת, מאפשרת סגירת פערים והתמודדות עם סיכונים התפתחותיים בגילאים הצעירים מאוד" מסביר עדי פרי, פסיכולוג ומנהל את היחידה להתפתחות הילד של כללית בבית שאן.

צוות המכון בבית שאן כולל מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, פיזיותרפיסטיות, פסיכולוגים התפתחותיים, עובדת סוציאלית, תזונאית ורופא. היחידה פועלת לצד 6 מכונים ויחידות התפתחותיות הפרוסות במחוז והמספקות שירות בתחום התפתחות הילד. המכונים בטבריה ועפולה והיחידות בבית שאן וצפת מוגדרים כשירותים המוכרים על ידי משרד הבריאות כאשר המשמעות היא שביחידה עובד צוות רב מקצועי התפתחותי מלא הכולל את כל תחומי הטיפול.
היחידה מיועדת לילדים אשר מפגינים עיכוב התפתחותי משמעותי, קולטת להערכה מקדימה גם ילדים עם סיכון התפתחותי משמעותי ועוקבת אחר ילדים המטופלים במספר מקצועות התפתחותיים. לאורך ההתפתחות מגיל לידה ועד גיל 6 ילדים ממשיכים במעקב, טיפולים וליווי של היחידה גם כאשר נעזרים במסגרות החינוך המיוחד במעונות השיקומיים, ובגנים הטיפוליים והתקשורתיים.

"אנחנו רואים עלייה משנה לשנה במספר הפניות למכון ודאגתנו בראש ובראשונה לילדים המורכבים שאיתם אנחנו כצוות רב מקצועי פועלים יחדיו לאבחון ולטיפול בקשיים התפתחותיים ומתן מענה טיפולי הולם להתפתחות הילד, עבור הילדים והוריהם. הצלחה בטיפול ב"התפתחות הילד" מחייבת צוות רב מקצועי – וזה יש אצלנו" סיכם עדי.

ליחידה ניתן לפנות לאחר הפניה מרופאי הילדים המצביעה על עיכוב התפתחותי בתחומי השפה, מוטוריקה או תקשורת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here