בית קקל למצוינות בנוף הגליל
צילום אבי חיון, מערך הסברה קקל

הפרויקט הייחודי מסיים את השנה השלישית לפעילותו ונערך לביקוש לקראת השנה הרביעית * ניב מטלין מעמותת בוגרי 8200: "אנחנו מאמינים בלשתף את הידע שלנו"

הקורס הטכנולוגי הייחודי של עמותת בוגרי 8200 בבית קק"ל למצוינות בנוף הגליל מסיים השנה בפעם השלישית את  פעילותו בהצלחה גדולה. גם השנה זכו עשרות בני נוער לחשיפה טכנולוגית משמעותית בתחום הסייבר, הרובוטיקה, שפות תכנות, יזמות, פיתוח משחקים ופוטושופ לצד קבלת ערכים כמו חשיבה ביקורתית, יכולת מסוגלות לשינוי ויכולת לקבל החלטות. בבית קק"ל ובעמותת בוגרי 8200 משוכנעים כי גם בשנה הרביעית, שתחל בספטמבר, יזכה הקורס לביקוש גבוה בקרב בני הנוער מנוף הגליל והסביבה.

בית קקל למצוינות בנוף הגליל
קרדיט- ישראל פרץ

התכנית המיוחדת והמושקעת של עמותת בוגרי 8200 בהובלת יו"ר קק"ל, דניאל עטר ומוביל בתי קק"ל למצוינות, אבי מוסן ומנהל החינוך בעיריית נוף הגליל, באה במטרה לספק לבני נוער מנוף הגליל וסביבתה כלים, מיומנות, ערכים ואוריינות טכנולוגית שיקנו להם בעתיד מפתח להשתלבות בחברה, בחייהם הבוגרים בכלל ובמיומנויות של המאה ה-21.
המיוחד בתכנית הזו הוא שכל תלמיד בגילאי 14-18יכול להצטרף אליה, ללא עלות, מתוך תפיסה שכל אחד צריך להכיר את התחום הטכנולוגי ולא רק מי שנחשב למצטיין. כמו כן חשוב לציין כי דרך הלמידה היא דרך עבודה מעשית על פרויקט בשילוב מפגשים עם  בכירים בחברות סטרטאפ וחברות הייטק גלובליות מובילות דוגמת פייסבוק וגוגל.

בית קקל למצוינות בנוף הגליל
צילום אבי חיון, מערך הסברה קקל

"אין עוד תכנית כזו בארץ וככל הנראה גם בעולם. לא רק למצטיינים ולא רק לנוער בסיכון, אלא לכל מי שמעוניין להתקדם", סיפר ניב מטלין, מנהל תכנית TechLift מעמותת בוגרי 8200, "אנחנו יוצרים קבוצות למידה שבה כל חבר מוצא את עצמו בה ותורם לפרויקט וזה לא משנה מה הרקע שלו. לכל אחד יש חוזק בתחום מסוים. הקורס הזה חשוב כי כבוגר 8200 מיד לאחר השחרור שלי מהצבא הבנתי עם איזה קלף חזק אני מתחיל את החיים. לכן אנחנו מאמינים בלשתף את הידע שלנו. להוריד חסמים ופחדים בקרב בני נוער שאפשר ללמוד טכנולוגיה גם אם הם לא מצטיינים במתמטיקה ואנגלית. לתת להם ביטחון ויכולת שהם מסוגלים. היעד מבחינתנו הוא שבשנים הקרובות מקצועות טכנולוגים ותהליכי יזמות לא יהיו שמורים רק למצטיינים ולבוגרי 8200".
יש לציין כי בית קק"ל למצוינות השני ייפתח בספטמבר הקרוב בקרית מלאכי וגם בו תפעל התכנית של עמותת בוגרי 8200.

בית קקל למצוינות בנוף הגליל
צילום אבי חיון, מערך הסברה קקל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here