הצלחת פרויקט
צילום - רשות הכינרת

בשיא עונת הקיץ, עם שמים סגורים וחופי כינרת מלאים בעשרות אלפי נופשים, יזמו יו"ר רשות הכינרת מוטי דותן ומנכ"ל רשות הכינרת צביקה סלוצקי, פגישה עם מנכ"ל המשרד לקידום קהילתי חגי רזניק ועם דני שחר ראש הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול ויתר אנשי המשרד, להצגת הישגי פרויקט "כינרת בטוחה", שהינו חלק מהתכנית הממשלתית "עיר ללא אלימות", המנוהלת במשרד לקידום קהילתי ברשות השרה אורלי לוי.

הצלחת פרויקט "כינרת בטוחה"
צילום – רשות הכינרת

בפני מנכ"ל המשרד לקידום קהילתי חגי רזניק, הוצג פרויקט "כינרת בטוחה" שהינו פרויקט משותף של המשרד לביטחון פנים , איגוד ערים כינרת, המועצות האזוריות גולן ועמק הירדן כמו גם עירית טבריה ובשיתוף משטרת ישראל. הפרויקט עבר  עתה לאחריות המשרד לקידום קהילתי. במפגש הוצגו עבודת  המטה והביצוע בשטח שכלל הצבת עשרות מצלמות אבטחה בחניוני הנופש של חופי איגוד ערים כינרת, מוקד שליטה ראשי בצמח ומוקדי שליטה משניים בחופים.

מנכ"ל המשרד חגי רזניק אמר במהלך הביקור, כי הוא מתרשם מחשיבות והצלחת הפרויקט "כינרת בטוחה", כחלק מתכנית 'עיר ללא אלימות', שהוגדר כתכנית לאומית לחיזוק מרכיבי הביטחון האישי בחופי הכינרת וביצועו ימשיך להיות ממומן על ידי המשרד לקידום קהילתי. עוד ציין רזניק, כי הוא רואה בחופי איגוד ערים כינרת, את פרויקט הדגל של התכנית "עיר ללא אלימות". עוד הוסיף, כי את עיקר המבחן עוברים חופי הכינרת כעת, בתקופת הקורונה, כאשר הם עמוסים בנופשים. במציאות החדשה תקריות אלימות הינן חריגות וכי בסיוע מצלמות האבטחה שהוצבו והטיפול הישיר והמהיר באירועים המתפתחים, קיימת שליטה טובה בסדר הציבורי ברחבי החופים.

הצלחת פרויקט "כינרת בטוחה"
צילום – רשות הכינרת

צביקה סלוצקי, מנכ"ל רשות הכינרת ברך את המנכ"ל רזניק על שהגיע לביקור והודה לו על תמיכתו בתכנית החשובה. סלוצקי ציין לשבח את החלטת מועצת איגוד ערים כינרת אשר תואמה עם משטרת ישראל להפיכת חופי איגוד ערים כינרת לחופים שקטים. החלטה זו באה בד בבד עם פרויקט המצלמות של "כינרת בטוחה" , כאשר האחד משלים את השני ליצירת סביבת נופש בטוחה בכינרת.

"אין ספק, כי הצבת מצלמות האבטחה ומודעות הציבור לכך כי כל הנעשה בחוף מתועד וכי אנשים שהוכשרו לכך צופים בנעשה, מוריד את המקרים החריגים וכן משפר לעין ערוך את תחושת הביטחון של הרוחצים בחופי איגוד ערים כינרת" אומר סלוצקי.

פרויקט "כינרת בטוחה"  הינו חלק מתכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לקידום קהילתי, המבוצע ברשויות המקומיות והורחב על ידי משרד לביטחון פנים (שהקים את הפרויקט ודני שחר שהוביל בזמנו את המיזם), גם לחופי הכינרת, במטרה לחזק את מרכיבי הביטחון האישי בחופי הכינרת. הפרויקט מאפשר שימוש מושכל באמצעים טכנולוגיים בכדי להבטיח ביעילות מרבית את שלומם של הנופשים הפוקדים את חופי הכינרת כמו גם את שלמותה של הסביבה הפיזית החשופה לאיומי ונדליזם. הפרויקט הסופי יכלול הצבה של כ-300 מצלמות אבטחה, בחופי איגוד ערים כינרת. המערכות כוללות מצלמות קבועות, מצלמות ניידות מסתובבות 360 מעלות וכן כריזה מקומית. כלל המצלמות מקושרות למוקדים החופיים ולמוקד המרכזי במשרדי הרשות והאיגוד בצמח. המוקד מאויש 24 שעות ביממה. בחופים בהם מותקנות מערכות האבטחה והוצבו שלטים המודיעים לציבור על כך. המוקד בצמח הינו מוקד "רואה מדבר" המאפשר יצירת קשר עם הכוחות וצוותי הניהול בחוף, כולל הפעלת מצלמות מרחוק על מנת לתת מענה לאירועים המתפתחים כמו גם מעקב אחר הפעילות בשטח ומניעת תופעות של אלימות והתנהגות אנטי-חברתית. הפרויקט כלל גם גיבוש תפיסת הפעלה למוקד, תכניות צפייה ונוהלי סריקה למצלמות בשעות היממה בחופים השונים בהתאם לתקופות השנה השונות, ימי השבוע וימי השיא. המוקדנים אשר מאיישים את המוקד הוסמכו ייעודית על ידי המשרד לביטחון פנים למעקב ודיווח בזמן אמת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here