צילום, לימור נחום

באין תיירים בישראל, כל קבוצה, גם הקטנה ביותר, מביאה תקווה לתיירנים. עשרה צליינים עם הכומר שלהם, הגיעו לשייט ומיסה על גבי ספינת השייט בכינרת ולא ויתרו על ארוחת דג סנט פיטר (הלוא הוא דג המושט) ב"מפגש הדייגים" במזח נמל עין גב.

חיים סתתיהו, מנכ"ל תיירות עין גב: "אנו שמחים מאוד לראות כאן תיירים ומקווים כי כולנו נלמד לחיות לצד הקורונה והסגרים בכל העולם יוסרו ואנשים יהיו אחראים מספיק להישמע להנחיות ולבדיקות ועדיין לטייל בעולם.

צילום, לימור נחום

ענף התיירות הנכנסת היה בשיאו כשהגיעה הקורונה והכל נעצר. מ-5 מיליון תיירים שהיו אמורים להגיע בדצמבר 2020, קרס הענף בבת אחת וספג הפסדי עתק. ענף התיירות הבינלאומי זוהה כבר לפני שנים כאחד מענפי הכלכלה החשובים בעולם.

בשנת 2019 נרשמה תנועה של למעלה מ-1.4 מיליארד תיירים זרים בין מדינות בעולם וההכנסות מענף התיירות בעולם נרשם על 1.7 טריליון דולר. בימים כתקנם נחשב ענף תיירות החוץ לתעשייה צומחת וגדלה של 5% בשנה. התעשייה ושירותים נלווים לתיירות חוץ נפגעו כמו: מסעדות, חנויות, אטרקציות, הסעות, חברות שייט, מורי דרך, מלווי קבוצות, חברות תעופה ועוד. בכפר הנופש עין גב אנו מארחים נופשים ישראלים והביקוש גדול, אך בתחום שייט הספינות הגדולות והמסעדה המרווחת שנהגה לארח בתקופה זו אלפי צליינים לצערי התרוקנה. אנו באמת מקוים כי תיירים אלו הם הסנוניות הראשונות ונזכה לארח שוב בעין גב אלפי תיירים כמו בימים שלפני הקורונה".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here