קרדיט canva

האינטרנט מהווה מקור מידע חשוב לאיסוף ידע, לאיתור מבצעים, לתכנים מעניינים. אבל חשוב לא פחות – הוא גם מהווה מקור חשוב ביותר לזיהוי השקעות מיוחדות. אפילו אם אתם כבר מכירים דרך כזאת או אחרת להשקיע באינטרנט, בשורות הבאות תמצאו כמה סוגים של השקעות נוספות.

קניית נכסים דיגיטליים מניבים

הדבר הראשון שחשוב לדעת, זה שכיום לא חייבים להשקיע בפיתוח של נכס אונליין. בין אם מדובר בפלטפורמה מסחרית ובין אם מדובר באפליקציה, כבר לא חייבים לשלם הון ולהתעסק בפיתוח קונספט מאפס. ניתן כיום לבחור בשיטה מהירה ואפילו מידית, כלומר קניית נכס דיגיטלי מוכן. העובדה שקונים נכס קיים, מאפשרת לרוכש לבדוק עד כמה הוא רווחי וגם איך אפשר לשפר אותו (השבחת הנכס).

אתרים בעלי מודל רווח מוכח

כיזמים שמחפשים השקעה שיש מאחוריה מודל רווח מוכח, יש מספר אפשרויות. ניתן לבדוק זאת בין היתר על ידי קבלת נתוני תעבורה (טרפיק) לנכס שמתעניינים ברכישתו. ניתן לבדוק זאת גם מתוך דוחות הרווחיות של בעל הנכס, שרוצה לבצע מימוש (מכירה של הנכס). אתרים שמהווים נכסים והשקעות משתלמות כוללים למשל:

  1. אתרי קורסים והדרכות – באתרים כאלה, הלקוחות קונים את הזכות להשתמש בשירות. הלקוחות יכולים להיות מנויים בתשלום, סטודנטים שצריכים הדרכות כאלה ואחרות, אנשים שרוצים להרחיב אופקים ועוד.
  2. חנויות מקוונות – חנויות ואתרי מסחר פעילים, מהווים נכס בעל פוטנציאל מצוין. כאשר קונים חנות מקוונת פעילה, עם קהל לקוחות קיים, יש בסיס חזק לשיפור תוצאות והשבחת הנכס.
  3. אתרי המלצות מניבים – נכסים מניבים מהסוג הזה ממליצים לציבור על נותני שירות כאלה ואחרים. אתרי המלצות מפיקים רווח מבעלי העסקים שהם הלקוחות שלכם. כלומר, האתר שלכם הוא בעצם מערכת ליצירת לידים עסקיים.
  4. נכסים במדיה חברתית עם חשיפה קיימת – עמודים פעילים וקבוצות קיימות ברשתות חברתיות, יכולים להניב הכנסה בשלל דרכים. לדוגמא, על ידי מכירת חסויות לגורמים עסקיים או בשיטות כגון שיווק שותפים.

נכסים דיגיטליים בשיטת תיק ההשקעות

ההשקעות באינטרנט, מסוג אחר לגמרי, יכולים להתאים למי שמחפש גיוון לתיקי השקעות חדשים או קיימים. בין ההשקעות והדגשים שכדאי להכיר:

  1. מטבעות קריפטוגרפיים – מטבעות כאלה, כדוגמת ביטקוין, איתריום וכיוצא באלה, מתנהגים כמו ניירות ערך. הדגש החשוב הוא להשקיע ישירות במטבעות, לא דרך בורסות חיצוניות. כאשר המטבע נמצא ברשותכם, בארנק דיגיטלי לא בבורסה חיצונית, זה בדיוק כמו שקניתם נייר ערך ששמור לכם בכספת אישית.
  2. טוקנים – טוקנים הם ייצוגים דיגיטליים, שיכולים לייצג מטבעות אך גם זכויות אחרות. לדוגמא, הם יכולים לציין יחידות שליטה בחברות הפועלות במרחב הדיגיטלי.
  3. NFT – סוג ייחודי של טוקנים, המייצג בעלות אישית על נכס או מוצר דיגיטלי.

שימו לב, שלושת הנכסים הללו מוגדרים כהשקעות הון ותחליפי ניירות ערך. זהו שוק תנודתי אך גם בעל פוטנציאל. היתרון – אתם קובעים את הסכום שמתאים לכם להשקיע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here