צילום - מיכאל גלעדי

לקראת היערכות לפסח ופתיחת עונת הרחצה, אירח יו"ר איגוד ערים כינרת וראש מועצה אזורית עמק הירדן עידן גרינבאום  את השר לביטחון פנים עמר בר-לב ובכירי מפקדי משטרת ישראל במחוז צפון ביניהם תנ"צ יהודה בן עטר סגן ראש אגף התנועה, תנ"צ שוקי תחאוכה סגן מפקד מחוז צפון, נצ"מ אבי דניאלי מפקד מרחב כינרת, סנ"צ יגאל בן-לולו מפקד תחנת טבריה, סנ"צ משה ויצמן קצין אג"מ מרחב כינרת, ועוד.

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת אמר לשר כי איגוד ערים כינרת מנהל חופים ברמה גבוהה בפיקוח, אבטחה, ניקיון ועוד, זאת לאחר שנים של השתלטות גורמים פרטיים על חופי הכינרת. "יש מקום לצירוף חופי טבריה לאיגוד, במטרה לאפשר פיקוח מלא בכלל החופים סביב הכינרת, והפיכתם לחופים מפוקחים, מנוהלים, שקטים וכניסת נופשים ללא תשלום, לטובת משפחות עם ילדים ולמגר את האלימות וצריכת האלכוהול" ציין גרינבאום, והוסיף כי עונת הרחצה 2021 עברה עם כמות שיא של 3.5 מיליון נופשים בחופי האיגוד לבדם והעונה צפוי מספר דומה.

"על מנת להגן על הרוחצים מפני כלי שיט בכינרת, יש לפעול בשיתוף משרד התחבורה להגבלה ושליטה במספר הכלים הימיים ברגע נתון בכינרת, לפעול לקידום הצעת החוק של חה"כ צבי האוזר, לאיסור השטת כלי שיט והפלגה באופנוע ים בשכרות והסמכת שוטרים לדרוש דגימת נשיפה, רוק או דם מהשייטים לבירור חשד לכך", הוסיף גרינבאום וביקש מהשר לתגבר את מצבת כוח השוטרים בעונת הקיץ, בחופי הכינרת, על מנת לסייע לשמור על השקט והסדר בחופים.

צילום – מיכאל גלעדי

עמר בר-לב, השר לביטחון פנים: "היעד המרכזי שלנו בשנה החולפת, היה לבלום את התדרדרות הפשיעה ברחוב הערבי. ואכן, אנחנו בתהליך של בלימה. ברבעון האחרון, למשל, היו פחות רציחות בחברה הערבית מאשר בכל השנתיים האחרונות. המשטרה מתוחה עד הקצה, כי היא גם פעילה מאוד במאבק בטרור, ואנחנו רואים באיזו רמת אינטנסיביות וסיכון השוטרים והשוטרות מתפקדים. זה מעורר הערכה. "שנת 2023 צריכה להיות שנת הבט"פ – משטרת ישראל חייבת לקבל משאבים כדי לעשות קפיצת מדרגה משמעותית. יש לי רוח גבית לכך מראש הממשלה ומשר האוצר, וצריך לתרגם את זה לתקציב – מהעלאת שכר השוטרים, דרך תוספת כוח אדם ועד רכש של אמצעים חדשים ומתקדמים. "אני שמח שתוכנית 'כנרת בטוחה' שלב א' יצאה לדרך. השאיפה היא להוציא לדרך בהקדם גם את שלב ב' של התוכנית, עוד לפני תום שנת התקציב. אני מתכוון להוביל החלטת ממשלה בנושא עוטף כנרת, כי מבחינתי אני הנציג שלכם. הצורך לשמור על ביטחון המתרחצים והמבקרים בכנרת במהלך עונת הרחצה הוא ברור, ואני לוקח על עצמי להוביל את זה. במקביל, אנחנו פועלים כדי לחזק את המשמר האזרחי ולקדם אותו להיות גוף רלוונטי ברמה הלאומית, ולצורך כך גם אתם, ראשי הרשויות ומפקדי המשטרה, נדרשים לתת דחיפה ולשכנע אזרחים להצטרף".

חיים רוקח, ראש מועצה אזורית גולן ובועז יוסף, ראש עיריית טבריה בפועל וחברי הנהלת איגוד ערים כינרת אמרו לשר כי יש לתגבר הכוונה של מתנ"א בכבישי סובב כינרת בעונת הקיץ, בפיקוח תעבורתי מוגבר כנגד חסימת צירים, הפוגעים בתושבי האזור והנופשים וכן לפעול לשדרוג והרחבת הכבישים המובילים לכינרת.

בהמשך סיירו השר בר-לב ויו"ר איגוד ערים כינרת גרינבאום במוקד "כינרת בטוחה" המקבל שידורים ישירים 24/7 מחופי האיגוד המרושתים במצלמות לטובת ביטחון הנופשים ומיגור הפשיעה. השר הבטיח לנסות ולקדם תקציב לטובת התקנת מצלמות נוספות בחופים, למרות שתקציב זה אינו נכלל בשנת התקציב הנוכחית וכן התקיים סיור בתחנת השיטור הימי בכינרת.

עוד השתתפו בסיור: מאיגוד ערים כינרת- שלום רנד מהנדס אגף מינהלת הכינרת ורכז נגישות, אריה סגרון מנהל מחלקת ניהול ותפעול חופים באיגוד, רפ"ק יחיאל גברי קצין אג"מ טבריה, רפ"ק וואליד אוטמאן מפקד שיטור ימי כינרת ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here