צילום שלומי מזור

ההתחדשות העירונית מגיעה לעיר טבריה. אאורה, חברת ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל מביאה את הבשורה לעיר טבריה ותקים ברח' בר כוכבא בעיר – שכונה עם 7 מגדלים יוקרתיים בני 15 קומות אשר יכילו 672 יחידות דיור. בשכונה יבנה גם מתחם מסחרי תומך מגורים, מבנה חינוך גדול ומבנה לטובת הציבור, השכונה תוקף בפיתוח סביבתי אשר יכלול גינות ושטחים ירוקים נרחבים. הדירות במגדלים יהיו בנות 3,4 ו- 5 חדרים. מדובר בהשקעה של מאות מיליונים בשכונה כולה.

זוהי תוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה אי־פעם שמאושרת בעיר טבריה וזאת לאחר שערית טבריה אישרה לפני מספר חודשים את התוכנית העירונית להתחדשות עירונית, ומטרתה, בין היתר, הפיכת מרכז העיר טבריה למרכז עסקים ראשי, אינטנסיבי, פעיל ונגיש עם איכות חיים בטיחותית וטובה לתושבים.

כאמור אאורה זכתה להיות החברה הראשונה שמביאה את ההתחדשות העירונית לטבריה. בסוף השבוע שעבר התקיים כנס בו הציגה חברת אאורה את השכונה שתבנה לדיירים הוותיקים ברחוב לאחר הזכייה בפרוייקט. בכנס השתתפו ראש העיר טבריה מר בועז יוסף יו"ר הועדה הממונה, וראשת המנהלת החברתית "תתחדשו" בעיר, הגב' מוריה אברהם.

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה: "ההבדלים בין המרכז לפריפריה גדולים ובמובנים רבים רק הולכים ומעמיקים. בשנים האחרונות אאורה ביססה את מעמדה כחברת ההתחדשות העירונית המובילה בעיקר באזורי הביקוש במרכז הארץ וכעת מרחיבה את פעילותה גם בפריפריה. טבריה היא עיר שיושבת על השבר הסורי אפריקאי, נבנתה לפני עשרות שנים ואנחנו נרגשים להיות הראשונים שיובילו את ההתחדשות העירונית בעיר. נביא איכויות תכנוניות וביצועיות מתקדמות, ונראה שאפשר גם לאשר תכנון ולבצע במהירות.

הודענו כי האסטרטגיה שלנו היא להוביל ולחדש את ישראל גם בפריפריה בנוסף לאזורי הביקוש במרכז הארץ. השכונה החדשה תשנה לחלוטין את פניה של העיר ותשפר את איכות הדיירים והתושבים כולם."

יו"ר הוועדה הממונה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף אמר בכנס: "התחדשות עירונית היא דבר שמתבקש, במיוחד בעיר כמו טבריה הממוקמת על קו השבר הסורי אפריקאי ובה עשרות רבות של מבנים שנבנו לפי תקן רעידות האדמה. מצב שכזה הוא סכנה ממשית לחיי אדם, בעת רעידת אדמה. אנו מעודדים תהליך של התחדשות עירונית גם מהפן של רעידות האדמה וגם כדי לחדש את פניה של העיר בבניינים מודרניים. אנחנו שמחים שהדיירים התאחדו והלכו יחד לתהליך חשוב של התחדשות עירונית – הם ייהנו מכך וכמובן שגם העיר טבריה. עיריית טבריה תסייע לתושביה ולכל חברה שתיכנס לעיר כדי לבצע בה תהליך של התחדשות עירונית ותזרז כל הליך הנוגע אליה, על מנת להבטיח טיפול מהיר, יעיל ומקצועי. אנו מקווים שפרויקטים נוספים של התחדשות עירונית יתבצעו ביתר השכונות הישנות בעיר".

מוריה אברהמי, ראשת המנהלת החברתית 'תתחדשו' אמרה בכנס: " שמחה להודות לתושבי מתחם בר כוכבא בעיר על האמון שנתנו במנהלת החברתית "תתחדשו". הדרך המשותפת שעשו עד כה בעלי הדירות והמנהלת עם היועצים שהעמידה המנהלת לטובת מיקסום העניינים של בעלי הדירות, הניבו את התוצאה לה ייחלנו בפעילויותינו, שיתוף בין תושבים לחברה המובילה בישראל בתחום הפינוי בינוי, חברת אאורה שנבחרה בתהליך החברתי מכרזי שהובלנו.

התחדשות עירונית חברתית אמיתית לראשונה בגליל! בשורה גדולה לעיר טבריה וליישובי הצפון! המנהלת החברתית "תתחדשו" בראשותי תמשיך לפעול ולסייע גם לתושבים במתחמים אחרים לפינוי בינוי בעיר טבריה. תתחדשו!"

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here