קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

 

בגיל 94 הלך לעולמו תושב מגדל העמק שקיבל את תואר חסיד אומות עולם לאחר שסייע למשפחות יהודיות והציל את חייהם של יהודים ששרדו את מלחמת העולם השנייה

מגדל העמק כואבת. ויקטור מלניק ז"ל, חסיד אומות עולם, הלך לעולמו השבוע. מלניק (94) היה אחד מתוך שני חסידי אומות עולם שגר בישראל, חי במגדל העמק והשתלב בחייה הקהילתיים והחברתיים של העיר. במהלך המלחמה סייעה משפחת מלניק למשפחת ברונשטיין ולמשפחות יהודיות נוספות ובכך הצילו את חייהם של עשרים ושניים יהודים ששרדו את מלחמת העולם השנייה.
את התואר חסיד אומות עולם מקבל אדם לא יהודי אשר הציל יהודים. עד היום הוכרו כ-28,000 אלף חסידי אומות עולם מכל רחבי אירופה. מעשיהם ואומץ רוחם ראויים לכל שבח.
חסידי אומות העולם, ידעו להיות אנשים בעולם שבו בני האדם איבדו את צלמם.
ביוני שעבר קיימו במגדל העמק טקס מרגש בנוכחותו של ויקטור מלניק, ראש העיר, סגניו והנהלת העיר, מכובדים מ"יד ושם" ונציגים ממשרד ראש הממשלה האחראים על מיזם "חסד אחרון" להנצחת והוקרת חסידי אומות עולם. בטקס הוצב סלע הנושא את שמו, עדות לגבורה שלו ושל משפחתו. הסלע הוצב בגן הווטרנים, סמוך לאנדרטה שהוקמה לזכר כל אותם גיבורים יהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה ולכבוד הווטרנים שהגיעו למגדל העמק. על הסלע נחרט שמו ותמצית מעשיו של ויקטור מלניק תושב העיר שהוא ומשפחתו הוכרו כחסידי אומות העולם.
סרגיי אוקלנדר סגן ראש העיר ומ"מ אמר: "היה אדם טוב עם לב ‏רחב. ‏אדם שמציל נפש אחת, הציל עולם ומלואו. ‏עליו אפשר להגיד שהוא הציל הרבה נפשות, ‏תמיד היית צנוע ‏ושקט לעולם לא ‏התגאה ‏על מה שהוא עשה. ‏תמיד נזכור אותו הוא יישאר בלבנו. יהי זכרו ברוך".
אלי ברדה ראש העיר סיכם: "אנחנו חייבים להוקיר תודה לויקטור מלניק על המעשים שעשה להצלת יהודים במלחמת העולם השנייה. הוא גילה רגישות, אנושיות ומצפון תוך שהוא מסכן את חייו וחיי משפחתו והציל את חייהם של עשרות יהודים. מצדיעים לו. ויקטור יהי זכרך ברוך".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here