המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, תפן

סיפורים וסודות מקהילת הייקים נחשפים לראשונה בתערוכה משותפת של ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן

יום רביעי, י"ז בתשרי תש"פ, 16 באוקטובר 2019 ב' חוהמ"ס

11:00-15:00 במוזיאון הפתוח גן התעשייה תפן

"זה הסוד שלי – עכשיו כבר מותר לספר" - תערוכה חדשה בחול המועד סוכות
המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, תפן

בחול המועד סוכות תיפתח במוזיאון בתפן התערוכה "זה הסוד שלי – עכשיו כבר מותר לספר" שתחשוף סיפורים וסודות מרגשים ומפתיעים מקהילת ה'ייקים'.

במהלך אירוע הפתיחה יקיים איש החידות דן חמיצר, יקה בעצמו, ראיונות עם צאצאי המשפחות על הסודות שנשמרו עד היום, בליווי מוזיקלי, ויציג כתב חידה נושא פרסים שנכתב על ידו במיוחד לאירוע. עוד יתקיימו סיורים מודרכים בתערוכות שונות במוזיאון וסדנאות יצירה בנושאי סיפורים וסודות.

התערוכה עצמה נעה בין הקצוות. החל בסיפורים המעלים חיוך רחב, לבין כאלו הגורמים לעיניים לנצנץ ולמתרגשים שבינינו אף לדמוע. עוצמות וניגודים הלקוחים מן החיים שלנו, מן המורשת היהודית, הציונית, האירופאית, הישראלית והייקית. לתערוכה נבחרו אחד עשר סיפורים מתוך עשרות. סודות הקשורים במלחמה, בצבא, באהבות, ברומנטיקה, בהישרדות, בבריחה, ברצון להגיע אל החופש. סודות בתוך משפחות, סודות של אינטימיות, סודות המסתתרים בין השורות, המילים, הדימויים החזותיים והפלסטיים.

"זה הסוד שלי – עכשיו כבר מותר לספר" - תערוכה חדשה בחול המועד סוכות
המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, תפן

רותי אופק, אוצרת המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית: " אמנם צאצאי הייקים יודעים לשמור סודות, אבל חלקם היו מוכנים לפרוש בפנינו את הסיפורים המופלאים והסודות שנשמרו דורות בתוך המשפחה ואני מודה להם על כך. גילינו סודות מעניינים, שערורייתיים, סיפורי אהבה, כאלו השזורים במהלכי ההיסטוריה, סודות עם ציפייה וסודות משפחתיים מעניינים, שנפלא שישמרו כאן במוזיאון לעד. אין ספק שהפרויקט הזה הינו אחד מהפרויקטים המרתקים ביותר בהם עסקנו כחלק מהעבודה במוזיאון ליהדות דוברת גרמנית ואני מקווה, כי לאירוע יגיעו רבים מהייקים, צאצאיהם וגם אלו שאינם ייקים וישמחו להאזין, להכיר ולגלות סודות כמוסים היוצאים לאור ומרגשים עד מאוד".

דבורה הברפלד, יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה: "מרגש לחשוף את סיפוריה וסודותיה ההיסטוריים של הקהילה היקית. כל אחד מן הממצאים בתערוכה טומן בחובו עולם ומלואו. התערוכה מאפשרת לנו להנכיח זווית מרתקת  ובלתי מוכרת של הקהילה הייקית.

אחת מהמטרות החשובות והמרכזיות של התערוכה היא ההנחלה של המורשת הייחודית של  יהדות מרכז אירופה  לכלל האוכלוסייה, צעירים ומבוגרים למען הדורות הבאים".

"זה הסוד שלי – עכשיו כבר מותר לספר" - תערוכה חדשה בחול המועד סוכות
המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, תפן

מחירון:

לחברי ארגון יוצאי מרכז אירופה: 30 ₪ למבוגר, ילדים ונוער עד גיל 18 – ללא תשלום!

לקהל הרחב: 50 ₪ למבוגר, 20 ₪ לילד (מגיל 3)

להזמנת כרטיסים: ארגון יוצאי מרכז אירופה 03-5164461 או ביום האירוע במוזיאון תפן, גן התעשייה תפן.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here