צילום הצבת מכולות במאגר בני ישראל - קואופרטיב הגליל העליון

כחלק מפרויקט ענק לכיסוי שני מאגרי מים בגולן בניהול חברת 'מי גולן'

'קואופרטיב הגליל העליון', של החברה לפיתוח הגליל, זכה במכרז להובלת פאנלים לייצור חשמל סולארי, פוטו וולטאי, בפרויקט ענק, לכיסוי שני מאגרי מים ברמת הגולן, מאגר עורבים, סמוך לצומת וואסט בצפון רמת הגולן ומאגר בני ישראל, סמוך לישוב חיספין בדרום רמת הגולן. הפרויקט לכיסוי מאגרי המים בהובלת חברת 'מי גולן אנלייט אנרגיה צפה'חברת הבת של אגודת 'מי גולן' וחברת אנלייט ביצוע הפרויקט בשטח באחריות חברת 'לסיכו'.

הדמיות – באדיבות חברת 'מי גולן'

קובי מונוביץ, מנכ"ל קואופרטיב הגליל העליון של החברה לפיתוח הגליל (משקי הגליל העליון) אומר: "מדובר על הובלת מכשור ציפה ופאנלים סולאריים, המאוחסנים בשלב זה במסוף בשטח 'קואופרטיב הגליל העליון' הממוקם באזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה. לאורך הפרויקט ובהתאם להתקדמותו, נוביל את המכשור והפאנלים הסולאריים על גבי 300 מכולות שיועמסו על משאיות אל אתרי ההקמה של הפרויקט בגולן. העברת המכולות מתבצעת מהמסוף באמצעות מכולנוע לשני האתרים, על מנת לבצע הורדת המכולות בבטחה לקרקע". עוד מציין מונוביץ, כי בנוסף לשירותי ההובלה, הקצו חדר חושך לבדיקת תקינות הפאנלים הסולאריים, אחד אחד, טרום הגעתם לאתר ההקמה בגולן, כמו כן יתבצע שירות ריקון למכולותמונוביץ אומר עוד: "לאחרונה התמקצע הקואופרטיב בתחום ההובלה של מתקנים סולאריים, המותקנים בכל רחקי הארץ, עם התפתחות הטכנולוגיה והתחום הסולארי, כחלק מהרפורמה של חברת חשמל והתקנים לשמירה על איכות הסביבה, חיסכון בעלויות וניצול שטחים פוטנציאליים. הפרויקט הנוכחי של הקמת מתקנים סולאריים על גבי מאגרי מים, בו אנו לוקחים חלק להובלה של מערכות סולאריות צפות על פני המאגרים, הוא אחד החשובים והגדולים באזור ואנו שמחים לקחת בו חלק".

צילום הצבת מכולות במאגר בני ישראל – קואופרטיב הגליל העליון

איתן שדה, מנכ"ל מי גולן אומר, כי עקב ההתחממות הגלובלית וזיהום האוויר, יותר ויותר מדינות כולל ישראל, עושות מאמצים להקטין את פליטת גזי החממה (בעיקר פחמן דו-חמצני) וכי תחום האנרגיה המתחדשת צובר תאוצה, בפיתוח, ייצור ושיווק מקורות אנרגיה ירוקה ומתחדשת, כאשר המקורות העיקריים הם רוח, קרינת השמש ו. "המערכת הסולארית הצפה, הפכה לנישה תחרותית ממשית בשוק השמש והאנרגיה המתפתח, המציעה חלופה מבוססת מאגרי מים במקום הייצור המסורתי של חשמל ירוק בהתקנה של פאנלים על הקרקע ועל גגות מבנים. מערכות סולאריות צפות מותקנות כיום על מאגרי מים טבעיים או מלאכותיים, וכוללות מערכת מצופים ותמיכה לפאנלים ולממירים, שנועדו לייצר תפוקה מקסימלית, תוך התחשבות בתנאים הגיאוגרפים והאקלימיים בכל אזור, כאשר בפרויקט זה כמובן נבדקו התנאים ברמת הגולן" אומר שדהעוד מוסר שדה, כי בשלב א' של הפרויקט יכוסו בגולן שני מאגרים (עורבים, בני ישראל)במערכות ציפה לייצור חשמל סולארי ולאחר מכן נוספים (), המערכות יחוברו לרשת החשמל, "הניצול הינו דואלי, גם ייצור חשמל ירוק וגם הפחתת אידוי המים מהמאגרים" אומר שדה ומציין, כי מערכות פוטו וולטאי בציפה הותקנו ברחבי העולם ומספקות 2 ג'יגה.

הדמיות – באדיבות חברת 'מי גולן'

'מי גולן' הינה התאגדות של 27 ישובים חקלאיים מהחרמון ועד חמת גדר, אשר מטרתה לספק מים שפירים וקולחין לחקלאות. כמו כן מטפלת האגודה בנושאים נלווים במשק המים והחקלאות בגולן. סה"כ כמות המים המסופקת ע"י האגודה הינה כ-41 מלמ"ק מים לשנה, מזה בממוצע כ- /4 הפקה עצמית ו- 1/4 אספקתה באמצעות חברת מקורות. לב הפעילות של האגודה, הקמה, ניהול ותפעול של מפעל המים ברמת הגולן.

הדמיות – באדיבות חברת 'מי גולן'

קואופרטיב הגליל העליון הממוקמת באזור התעשייה הדרומי בקרית שמונה, בבעלות 29 מקיבוצי הגליל העליון והחברה לפיתוח הגליל, מבצע הובלות לכל חלקי הארץ, כולל הובלות מורכבות. בבעלות הקואופרטיב צי של 64 משאיות, 172 נגררים ו- 108 גונדולות. החברה מעסיקה 94 עובדים, מתוכם נהגים מיומנים ואנשי טכני, שירות ולוגיסטיקה. מתחם החברה משתרע על שטח של 55 דונמים, בהם גם מכון רישוי, מוסך לרכבים פרטיים ולמשאיות וכן אזור לאחסון מכולות.

צילום הצבת מכולות במאגר בני ישראל – קואופרטיב הגליל העליון

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here