קרדיט - Canva

בחינוך של פעם היה לזה יותר זמן וחניכי תנועות הנוער בוודאי מכירים את השיעורים שבהם מדברים על ערכים ועל דילמות מוסריות. היום זה מקובל פחות משום שבמערכת חינוך שהולכת ומצטמקת כבר יש נושאים רבים מדי שחייבים לדחוס כדי להספיק חומר רב לבגרויות. אבל במהלך השנים שבהן אמורים להכין תלמידים לחיים ולא רק למבחנים שבהם מקבלים ציונים על ידע, יש מקום גם לשיעורים שונים, שיעורי אזרחות ושיעורי חינוך שבלעדיהם החיים באמת נראים פחות עמוקים ומעניינים. מה שאנחנו המבוגרים יכולים להיחשף אליו מבחירה בדיונים מעניינים יכול להיות גם מנת חלקם של תלמידים במערכת החינוך. כשמציעים למורים מערכי שיעור בנושא ערכים רובם ישמחו לקבל מערכים כאלה שעובדים והוכחו כיעילים בהעלאת נושאים חשובים לדיון. תלמידים בוודאי ישמחו לדבר על נושאים שהם שומעים עליהם מכל עבר וזקוקים ליותר ידע מוסמך בנושא. לכן, השיעורים האלה יכולים להיות בין השיעורים החשובים ביותר בבית הספר שהם יזכרו שנים רבות לאחר שישכחו את החומר שלמדו לבגרויות. מערכי שיעור חינוך של אהוד שמיר מוצעים לכם על ידי מורה ותיק ומנוסה שיודע לעניין תלמידים בדיונים מרתקים באמת.

התלמידים אוהבים להתדיין

תלמידים אוהבים להתווכח אם נותנים להם את ההזדמנות לכך ואם פותחים בפניהם אופקים נוספים בנושאים שמעניינים את כולם. נושאים כאלה יכולים להיות לאומיים, כלכליים, ביטחוניים, היסטוריים, או רק דילמות מוסריות שונות בנושאים שהם עשויים להיתקל בהם ביום יום כמו טיפולים רפואיים שעלולים להיות לא אתיים, או בחירה בין אפשרויות שאינן קלות בכל מצב שהוא. חשיבות השיעורים האלה היא שהם יכולים לקבל את כל העובדות במלואן במקום להשתמש בתיווך של תקשורת שטחית ומתלהמת, וגם לדון בכך לעומק ולשמוע דעות אחרות מבלי להיבהל מהן. הכבוד ההדדי הוא הבסיס לשיעורים אלה וזה תמיד עובד בצורה חיובית.

מורים שאוהבים ללמד

החשיבות של מערכי שיעור אלה היא לא רק לתלמידים כי אם גם למורים שאוהבים ללמד. גם להם חשוב להעביר נושאים ערכיים והומניסטיים כדי להשאיר חותם אמיתי על חינוך הילדים, שייקחו אותם עוד דברים מלבד נוסחות ושיעורי ספרות. שיעורי אזרחות וחינוך כאלה יכולים להיות שיעורים שבהם גם המורים מצליחים לעניין תלמידים שעד כה לא התעניינו בחומרים ובזכות מערכים כאלה למצוא את הקול שלהם בשיעור. מערכי שיעור חינוך של אהוד שמיר מוצעים לכולם ויכולים להתאים ללימודים בכיתות ובקבוצות בתנועות נוער, ובכל פורמט שנוח לכם לעבוד אתו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here