חכם, מה הוא שואל – שאלות שכדאי לשאול לפני רכישת רכב חדש
קרדיט לתמונה: Shutterstock

רכב חדש הוא מוצר שלרוב אנו לא רוכשים באופן עקבי. זהו נכס יקר ובעל ערך ובניגוד לקניית כזה משומש, שבה אנו בעיקר תרים אחר הזדמנויות ומקווים לטוב – הפעם יכולתנו לבחור ולהשוות רחבה יותר. הנה מה שכדאי לבחון

זאב נחמנזון

ישנם אנשים שקונים דברים ואחרים ש"מביאים" אותם, כאשר אלו האחרונים חושבים לרוב שהשיגו מחירים טובים בהרבה או לחלופין מוצרים איכותיים יותר, או שלפחות כך הם מספרים על עצמם. לסיפורים אמנם תפקיד חשוב בחיינו ולכל אחד מאיתנו יש כמה מיוחדים אבל כשזה מגיע לרכישת רכב חדש מהניילונים, אין צורך לעשות מכך סיפור או עניין גדול. בשוק תחרותי ומגוון כמו שיש לנו בארץ – מאוד נגיש ונוח לרכוש אחד בתנאים נהדרים ומותאמים. די בלשאול את השאלות הנכונות, לערוך את הבדיקות המתבקשות ולתאם ציפיות, בעיקר עם עצמכם, ולהבין את התמונה הכוללת בצורה מיטבית שתעזור לכם בקבלת החלטה על הרכב שתקנו. הנה כמה מהשאלות הנפוצות – והתשובה עליהן.

כמה כל המסביב?

בכל פרסום של רכב תראו מחיר מחירון. אולי אפילו תראו לידו הנחה מרשימה אבל בכל מקרה, זה לא יהיה המחיר הסופי או כמו שרבים קוראים לכך "מחיר עלייה לכביש". רישוי, ביטוח ומיסים מהווים אף הם מרכיב חשוב מעלותו הראשונית של הרכב ומחירם נקבע בהתאם לנתוניו השונים: נפח מנוע, סוג מנוע, דרגת זיהום ועוד. עוד בשלב ההתעניינות חשוב במיוחד לבדוק כמה עולה ביטוח מקיף לרכב ובעוד שמדובר ברכב חדש, זה אך מתבקש שתבחרו בפוליסה מקיפה ולא בביטוח צד ג'. יתכן ובמעמד המכירה סוכנות הרכב תציע לכם הטבה דוגמת הנחה ברכישת ביטוח או שתידרשו לערוך השוואת מחירי ביטוח אונליין אבל בכל מקרה, תקבלו תמונה על הוצאה חשובה ומשקפת שגם מתחדשת כמדי שנה. עשו כן גם לגבי הרישיון.

לשימוש מיטבי

לפני שאתם רוכשים רכב חדש זכרו כי הוא אמור לשרת אתכם ולא ההיפך. הכינו רשימה ובה צרכיכם וציפיותכם מהרכב ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות: לאיזו מטרה אתם מעוניינים בו – עבודה או שגרת יום? האם אתם מתכוונים לערוך בו טיולי שטח או לנסוע לבקר משפחה ומרכזים מסחריים בעיקר? כמה אנשים הולכים לשבת בספסל האחורי ולכמה מרחב אתם זקוקים בתא המטען? כשתהיינה לכם התשובות, תוכלו לשאול את איש המכירות או לבדוק ברשת מה מתאים ומה לא, ואפילו לערוך השוואה בין הדגמים הקיימים.

נגעתם נסעתם

אז רגע לפני שאתם נוגעים, אחד מהדברים החשובים שיש לבדוק הוא צריכת הדלק של הרכב. הנתונים המוצגים בפרסום לרוב מרשימים אך בדרך כלל מדובר בתנאי מעבדה. נסו לקרוא ביקורות אובייקטיביות או להיוועץ במכרים שהתנסו עם הדגם. אם יש לכם הערכה לכמות הקילומטרים שאתם מתעתדים לנסוע מדי חודש, תוכלו לערוך חישוב גס ולהיערך להוצאת הדלק החודשית שלכם. מידע דומה כדאי לאסוף גם על עלויות הטיפולים השוטפות ברכב וככלל, כדאי לדעת שישנם כאלו שתוכלו לעשות בעצמכם – לא משנה באיזה רכב תבחרו, ובכך להימנע מלהגיע למוסך לשם ביצוע תיקונים קלים ופשוטים. 

פינוקים ועוד

בכל זאת, רכב חדש – לא תתפנקו באיזו מערכת מולטימדיה איכותית, מצלמת רוורס או מנגנון שמירה על טמפרטורה ברכב? כשזה מגיע לרכבים חדשים התחרות עזה וישנם גם גימורים שונים. בדקו מהי רמת האבזור המגיעה עם הרכב ואל תתביישו לנסות ולבקש עוד, לפעמים זה מצליח.

איכות ללא פשרות

באיזו מידה הרכב בטוח לנסיעה?

בדרך כלל במעמד רכישת רכב זו אינה השאלה הראשונה שעולה אבל היא בהחלט הראשונה בחשיבותה. בדקו מהם אמצעי המיגון והבטיחות הקיימים ברכב, כולל אבזורים טכנולוגיים ומערכות מתקדמות של בלימה, התראה והגנה. בסופו של דבר, הכל מתחיל ונגמר בחיי אדם וזה צריך להיות השיקול המכריע בבחירת רכב, ללא פשרות בעניין.

נסיעה טובה ובטוחה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here