חשיבות UX UI בפיתוח אפליקציות
מקור FREEPIK

כשאפליקציה חדשה יוצאת לשוק, הרבה גורמים משמעותיים לשאלה האם ועד כמה היא תצליח. למשל כמה הורדות יהיו לה, כמה זמן ביום אנשים ירצו להשתמש בה, וכתוצאה מכך, גם כמה יסכימו לשלם על השימוש בה או על הפרסום באמצעותה.

UX וUI

שניים מהפרמטרים החשובים ביותר לנושא הם מה שנוהגים לכנות בקיצור UX וUI. במאמר הזה ניתן הסבר קצר על המשמעות והחשיבות של כל אחד מהם בתהליך של פיתוח אפליקציה, ואיך חברת UX רצינית יודעת לעבוד איתם נכון.  

אז מה זה בכלל UI

UI אלה ראשי תיבות באנגלית של המילים User Interface, כלומר ממשק משתמש. הכוונה היא לכל החלקים של מערכת שהמשתמש מגיע אליהם. למעשה, המונח הזה רלוונטי לא רק למוצרים טכנולוגיים, אלא לכל מערכת שהיא. 

ברכב, למשל, ממשק המשתמש יהיה כסא הנהג, ההגה, ידית ההילוכים – כל החלקים שהנהג משתמש בהם לצורך הנסיעה והשימוש ברכב. לעומתם, המנוע ושאר החלקים הפנימיים, שהם אמנם קריטיים לצורך השימוש ברכב אך הנהג לא בא איתם במגע ישיר, אינם חלק מממשק המשתמש.

ומה זה UX

UX הם ראשי תיבות של צמד מילים אחרות באנגלית – User Experience, או חווית משתמש בעברית. חוויית המשתמש כוללת את כל מה שמשפיע על חוויית השימוש במוצר, כולל כמובן ממשק המשתמש, אבל לא רק – אלמנטים נוספים שמשפיעים מאד על חווית המשתמש הם למשל האמינות – עד כמה אפשר לסמוך על המוצר, האינטואיטיביות של השימוש, נגישות, ועוד אלמנטים, שחברת UX או מפתחי אפליקציות מנוסים יודעים לעצב בצורה הנוחה והמיטבית לשימוש.

על מה חשוב להקפיד בUX וUI

אחרי שהבנו למה קריטי ליצור חוויית משתמש וממשק משתמש מעולים ומזמינים בכל אפליקציה שמפתחים, הגיע הזמן לדבר תכל'ס – אילו מאפיינים משפיעים על חוויית המשתמש, ואילו שאלות אנחנו צריכים לשאול את עצמנו בתהליך הפיתוח?

כמובן שזהו נושא ארוך ומשמעותי, שחברות UX ומפתחים משקיעים הרבה זמן בלמידה וחשיבה עליו. ובכל זאת, ניתן כאן שני כללים פשוטים ובסיסיים שיעזרו להבין את הכיוון.

לשים את עצמנו בנעלי המשתמש

הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא לשים את עצמנו בעמדת המשתמש. כשמפתחים אפליקציה, לפעמים נוטים להתאהב בכל מיני פיצ'רים ואפשרויות מסובכות שמלהיבות מתכנתים ומפתחים, או בעיצובים מתוחכמים שנראים טוב למעצבים גרפיים. אבל צריך לזכור כל הזמן שהמטרה היא להגיע למשתמש הקצה, האדם הפשוט שיוריד את האפליקציה. אם העיצוב או השימוש יהיה מתחכם מדי או מסובך מדי עבורו, הוא פשוט ימחק את האפליקציה ויוריד אחת אחרת. ולכן בתהליך של פיתוח אפליקציות חייבים לזכור לשים את את עצמנו בנעלי המשתמש.

אינטואיטיביות

כלל נוסף שיעזור ליצור UX וUI טובים, הוא לזכור שהשימוש באפליקצייה צריך להיות אינטואיטיבי, כלומר פשוט וברור מהרגע הראשון. מכירים את האפליקציות והאתרים שבהם מתחילים לחפש איפה נמצאת כל אפשרות וכל פונקציה, מנסים ללחוץ על כל מיני כפתורים ומגיעים למסכים שבכלל לא התכוונו אליהם… בלגן שלם, שממש לא עושה חשק להמשיך להשתמש באפליקציה. אפליקציה אינטואיטיבית היא כזו שכל כפתור נמצא בדיוק איפה שחשבתם שיהיה, שאתם מבינים מהר מאד איך להשתמש בה בצורה הכי טובה והכי מועילה, ולא צריכים להשקיע זמן ואנרגיות בלהבין איך בכלל היא עובדת, לפני שתתחילו להשתמש בה באמת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here