טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בעכו שודר ברשת החברתית
עיריית עכו

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערך השבוע באולם מועצת העיר עכו, ללא קהל וזאת בשל משבר הקורונה. הטקס שודר בפייסבוק, ביוטיוב ובאתר העירייה. כמו כן, למחרת הניחו ראש העיר עכו שמעון לנקרי, סגנו ומ"מ זאב נוימן זר לזכר הנספים באנדרטת הזיכרון לזכר קרבנות סטאלין שליד העירייה.

בטקס שודרו הדלקת נרות הזיכרון, דבר ראש העיר, שמעון לנקרי, דבר רב העיר עכו והמחוז הרב יוסף ישר, קריאת מזמור תהילים ותפילת אל מלא רחמים מפי הרב איתמר לבנון. כמו כן, הוצגו קטעי שירה מפי תלמידי הקונסרבטוריון העירוני.

"ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אנו נוהגים להיפגש ולציין ביחד את הפרק האפל ביותר בתולדות עמנו מאז ומעולם", פתח ראש העיר בדבריו, "המאבק בהתפרצות הקורונה מונע מאיתנו את המפגש, אבל לא את המחשבה על מהות היום וחשיבותו".

לנקרי: "אנחנו עומדים היום, ערב ראש חודש אייר, בפתחו של השבוע המשמעותי ביותר בשנה מבחינת הזיכרון הלאומי. אנחנו מחויבים לזכור. את הגטאות, האקציות והטרנספורטים, את מחנות הריכוז, העבודה וההשמדה, את הרעב, המחלות וצעדות המוות, את בורות הירי, הכבשנים ותאי הגז. עם ישראל הושפל עד עפר, מוכה וחסר הגנה. ובכל זאת, גם בתוך ליבה של האפלה, גילו הורינו והורי הורינו אנושיות וערכים למופת ולתפארת, ועליהם אני רוצה להגיד כמה מילים: ישנם לקחים רבים וחשובים מהשואה. אני בוחר להתמקד השנה בשניים: הלקח הראשון הוא לקח האחדות החברתית והערבות ההדדית, הלקח השני הוא לקח עוז הרוח. שנות השואה זרועות באינספור גילויי אחדות, אכפתיות, ערבות ואחריות שגילה עם ישראל, יחידים וקהילות, ואשר בזכותם שרדו רבים את התופת וזכו לעלות ארצה, לבנות ולהיבנות בה. אנו כאן בעכו מחויבים ליישום פסוקים אלו במלואם, ובונים קהילה עירונית רבת גלויות, שחיים בה בהרמוניה ישראלית מגוון עדות, אמונות, דתות וגזעים, תוך כבוד וסובלנות הדדיים, חיי קהילה מפותחים, אכפתיים, אחראיים ומעורבים.

הלקח השני העולה בבירור מהשבוע העומד בפתח הוא כאמור לקח עוז הרוח שהפגינו מורדי גטו ורשה, ואחריהם חיילי צה"ל נופלי מערכות ישראל. אותו עוז רוח שבזכותו זכינו להקים את המדינה, לבסס ולפתח אותה, במסע הציוני שלא תם ולעולם גם לא ייתם". יהי זכרם של קורבנות השואה ברוך.

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה  בעכו שודר ברשת החברתית
עיריית עכו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here