קרדיט לתמונה : צור דניאל

״הפודי'ס של עמק חפר״ – קבוצת הפייסבוק שהפכה לרשת קבוצות של תרבות קולינרית מקומית, כוללות כיום כבר 3 קהילות קולינריות לוקאליות שהחזון שלהן הוא פשוט: חיבור ישיר בין יצרנים ובשלנים מקומיים, לקהל פודי'ס שמחפש אוכל טוב, מקומי וישיר. נטע ואור מרקוס מכפר מונאש הם הפודי׳ס.

 

קהילת הפודי'ס של עמק חפר קמה לפני כשנתיים, ע"י אור ונטע מרקוס, בעלים של יקב בוטיק מקומי בכפר מונש שבעמק חפר. מתוך ההיכרות עם הצורך הגדול בנתינת במה לקולינריה המקומית משני הצדדים: גם כיצרנים עצמאיים וגם כמחפשי קולינריה איכותית.

הקהילה מונה היום כ- 3,000 חברים וגדלה כל הזמן. לפני כחצי שנה הצטרפה אליה קהילת הפודי'ס של פרדס חנה- כרכור, אזור שגם הוא מאופיין בתושבים בחתך סוציו אקונומי גבוה, המחפש אוכל טוב וקרוב לבית מחד, וכמות גדולה של עסקים ויצרנים קטנים מאידך. גם קהילה זו מונה כ-3,000 חברים ומתפתחת במהירות. בקרוב תיפתח קהילה שלישית באזור עמק יזרעאל וקהילות נוספות מתוכננות להמשך.

 

בשנה האחרונה הקהילות הללו היוו מקום הצלה אמיתי לעסקים, יצרנים ושפים רבים. נוצרו חיבורים מרגשים ואנשי אוכל שהצליחו להמציא את עצמם מחדש עקב השיח הישיר והכח של הקהילה. משבר הקורונה חיזק אפילו יותר את הצורך לפגוש באופן הכי ישיר את מי שמייצר את האוכל, להכיר את הסיפור שמאחורי העסק ולהתחבר למקומיות, קצת כמו פעם.

 

נטע מרקוס : "שמחים מאוד לתת במה לתרבות הקולינרית המקומית ולחבר בין יצרנים מכל הסוגים לקהילת הפודי'ס שנמצאת מסביבם. עצם העובדה שהקבוצה גדלה ומביאה מענה להרבה אנשים ובעלי עסקים באזור עמק חפר ומתרחבת לאזור המרכז ולאזורים נוספים בארץ, מראה את הצורך והערך האמיתי לשני הצדדים".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here