עידן גרינבאום- יור איגוד ערים כינרת צילום ארז ביטון

יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום, מברך את שר הפנים אריה מכלוף דרעי ואת ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, ברשותה של ח"כ מיקי חיימוביץ, על ההחלטה כחלק מהדיון היום (17.11) בצו הסדרת הטיפול בחופי הכינרת (שינוי תחום איגוד) התש"ף 2020, שעליו חתום שר הפנים להעברת חוף צמח לאחריות איגוד ערים כינרת.

 

שר הפנים אריה מכלוף דרעי אמר עם קבלת ההחלטה בדיון בוועדה: "זוהי בשורה משמעותית לתושבי הצפון ולנופשים. שיקום חוף צמח יסייע גם לעסקים במרכזים המסחריים הסמוכים לחוף, זאת מעבר להחזרתו ולפעילותו כאתר רחצה מן המניין".

 

יו"ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום: "אנו מברכים על החלטת שר הפנים וועדת הפנים של הכנסת להעברת האחריות לטיפול בחוף צמח, לאיגוד ערים כינרת, אשר בטיפולו כבר 16 חופים שקטים סביב הכינרת, במטרה להנגיש את כל חופי הכינרת לציבור הרחב" אומר גרינבאום ומוסיף, כי החוף שהיה סגור מזה שלוש שנים, זקוק לשיקום מאסיבי עקב ההרס הרב שנוצר בשטח וכי באיגוד מקווים שיוכלו להכשירו במהרה לבילוי לציבור.

 

דנה בכר, מנהלת אגף מינהלת הכינרת, באיגוד ערים כינרת אומרת: "אנו שמחים כי טיפולו של החוף

הועבר באופן חוקי לידי איגוד ערים כינרת. מצבו התשתיתי של החוף קשה והוא למעשה אינו כשיר כעת לקבלת קהל וזאת לאחר הזנחה של כשלוש שנים שהיה סגור ללא תחזוקה כלשהיא. נדרש ביצוע עבודות נרחבות ביותר של שיקום ושיפוץ, על מנת שיוכל לקלוט קהל בצורה נאותה ובטיחותית, כגון: כיסוח וטיפול בצמחיה, פירוקים ופנוי פסולת מהאתר. בנוסף, יש צורך בשיפוץ מבנים קיימים הנמצאים במצב קשה, הקמת הצללות, שיקום חוף הרחצה, עבודות חשמל וכריזה, עבודות מים וכיבוי אש, עבודות ביוב, אמצעי בטיחות, הקמת תשתיות לאצירת אשפה, שילוט ועוד". אומרת בכר.

 

עוד מוסיפה בכר, כי לכשתושלם העברתו הפורמאלית של החוף לאחריות איגוד ערים כינרת, תידרש  קבלת תקציב לשיקומו והסדרתו וכן הערכות בשלבים לכל הקשור לאופן הטיפול בחוף.

שלב א'- עבודות שיקום ושיפוץ על מנת להשמיש את החוף, שכאמור נמצא כעת במצב שאינו מאפשר קליטת קהל. שלב ב'– תכנון מפורט לפיתוח חוף צמח, המאפשר פיתוח הדרגתי, תוך דיון מעמיק בראיה עתידית של התכנון המוצע, כולל הליך שיתוף הציבור במתכונת שעוד תקבע.

 

חוף צמח משתרע על שטח של 25 דונם, בדרום הכינרת, אורך חזית חוף הים 550 דונם, קיבולת הנופשים תעמוד לאחר שיקום, על 1250 איש. החוף היה בתחום המוניציפאלי של מועצה אזורית עמק הירדן ותופעל במשך שנים על ידי קיבוץ אלומות במסגרת הסכמים מול רמ"י ומועצה אזורית עמק הירדן.

בשנים האחרונות עבר חוף צמח מקיבוץ אלומות לאחריות מועצה האזורית, אשר קיבלה החלטה מקצועית משותפת עם איגוד ערים כינרת, להעביר את החוף לתחום האחריות של האיגוד.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here