מציירים באהבה לרב דוידוביץ, רבה של ארגנטינה.
צילום: אלבום פרטי

פביאנה  סייפר עלתה לארץ  לפני 17 שנים, בהיותה בת 17 מהעיר סאן טאפה בארגנטינה עם נוער נעל"ה, שנתיים אחריה עלו הוריה והתיישבו בנצרת עילית. פביאנה שחשה כאב עמוק והזדהות בפגיעה ברב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ, יזמה בשיתוף פעולה עם מ"מ מנהלת 'הצריף' רעות מור יוסף פעילות מרגשת, מכתבים מצוירים  של ילדי כיתה א' לרב. "לומדים ערבות הדדית, אהבת האדם, אהבת ישראל מגיל צעיר", שיבח צחי וייס, מנהל הגרעין התורני-ציוני את היוזמה המרגשת.

מציירים באהבה לרב דוידוביץ, רבה של ארגנטינה.
צילום: אלבום פרטי

הם ישבו שעה ארוכה, מציירים את דגל מדינת ישראל, מגני דוד, מנורה עם עלי זית וכותבים בכתב ילדותי, תמים, מקסים, "תהיה בריא", "עם ישראל חי", שלל ברכות וציורים לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ, אשר הותקף באכזריות בביתו במשך שעה ארוכה ונזקק לאשפוז וטיפול רפואי ארוך.

הקשר של ילדי כתה א' לארגנטינה נעשה דרך פביאנה  סייפר, עולה ותיקה מארגנטינה, 17 שנים בארץ, אשר ראתה בכתיבת מכתבים לרב דוידוביץ, הזדמנות לשיעור באהבת ישראל וערבות הדדית, "אינני מכירה אישית את הרב, אומרת פביאנה ומוסיפה, אבל היה נראה לי מאוד חשוב שהרב יקבל דרישת שלום, חיזוק ועידוד מילדי ישראל, שיביעו את אהבתם בציורים ובברכות קצרות" אמרה פביאנה.

כתבנו מציין כי מ"מ מנהלת 'הצריף', רעות מור יוסף והמורה לכתות א' שבי חדש, נרתמו למבצע המרגש ולאחר ששיתפו את הילדים, לפי רמתם וגילם באירוע, ציירו הילדים באהבה רבה את הברכות. צחי וייס, מנהל הגרעין התורני-ציוני בנצרת עילית אמר: "זהו שיעור ראשון, חשוב ובסיסי באהבת ישראל, אהבת אדם וערבות הדדית". אל הציורים שנשלחו את הרב צירפה פביאנה סייפר מכתב המספר את תהליך העשייה, הדאגה והברכות לשלומו.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here