קרדיט: דוברות עיריית מגדל העמק

מלגאי פר"ח במגדל העמק בשיתוף מינהל החינוך, הון אנושי – מרכז צעירים והיחידה להתנדבות יזמו מיזם מתכוני ידע להטמעת ערך הנתינה

מלגאי פר"ח פיס של עיריית מגדל העמק הפועלים במסגרת הון אנושי צעירים ציינו חודש עשייה חברתית. היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים ותוכנית פר"ח חברו יחדיו ובמהלך החודשיים האחרונים הקימו את המיזם "ילדי פר"ח מגדל העמק מעבירים את זה הלאה". בהובלת הרכזת רותם סולומון התבקשו חונכי פר"ח לקיים פעילות חברתית חד פעמית עם החניכים שלהם בדגש על הטמעת ערך הנתינה. במסגרת המיזם החונכים והחניכים הכינו יחד מתכון של ידע, לדוגמא: מתכון להכנת עוגה, אסטרטגיית למידה מסוימת, אוריגמי וכו', ויצרו חוברת עבור ילדי מועדוניות הרווחה והחינוך בעיר.
בשלב הראשון של המיזם, החונכים היו צריכים לחשוב יחד עם החניכים מהם הדברים שהם יודעים לעשות בצורה טובה ומיוחדת. שלב זה מתמקד בהעצמת החניכים באמצעות דגש על חוזקותיהם. בשלב השני, החונכים והחניכים מעלים את זה על הדף בצורה של מתכון, כך שמי שיקרא את המתכון יוכל לדעת מהם החומרים שיצטרך ואת אופן ההכנה. בשלב ההכנה החונכים הסבירו לחניכים שידע זה כוח ועל חשיבות העברת הידע שיש לנו הלאה. לבסוף, החונכים העבירו את התוצרים לרכזת פר"ח אשר איגדה את כל התוצרים לחוברת מתכונים. השבוע החונכים והחניכים העניקו את החוברות למועדוניות בעיר והסבירו את חשיבות הפרויקט ואת אפשרויות הרחבת מעגלי הנתינה. מדריכות המועדוניות הרימו את הכפפה ואף הן תקיימנה פעילות דומה עם חניכי המועדוניות ויעבירו זאת הלאה למסגרות אחרות בעיר.
דורין רז, מנהלת צוות פר"ח עמק יזרעאל: "פר"ח הינה תוכנית להשפעה חברתית המעניקה מלגות לסטודנטים במגדל העמק בתמורה לעשייה חינוכית עם תלמידי בית ספר יסודיים. אנחנו גאים ושמחים לקחת חלק בפעילות החינוכית בעיר, ובעיקר גאים בסטודנטים ובתלמידים שלנו שהצליחו לתרום בפעילות כל כך מרגשת ומקסימה".
ראש מנהל החינוך מלי אליגוב ומנהלת היחידה להתנדבות אילנה פרץ עייש אמרו: "אנו מברכות על היוזמה של חונכי פר"ח על שימוש בחוזקות והידע של החניכים והפצתם לילדים נוספים. המיזם מאפשר להרחיב את מעגלי הנתינה ולהעצים את הנותן וכן המקבל".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here