ירון בלחסן מנכ
צילום - ארגון מגדלי הפירות בישראל

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, ערך ביקור אצל החקלאים הוותיקים, משפחת עלם בג'יש, הממוקם למרגלות הר מירון, שם פגש את איברהים עלם, מראשוני החקלאים בג'יש, אשר עדיין עובד כל יום במשק שהקים, בו כ- 240 דונם של מטעי תפוח, נקטרינה, משמש ודובדבן ממגוון זנים ביניהם- בורלא, רויאל דון, רנייר, בינג, סטלה, סאם ועוד.

עם השנים פיתח בנו, טוני עלם, דור שני למשפחת החקלאים את התיירות החקלאית לצד המטעים והקים את "חוות הסוואנה"- אתר תיירותי לקטיף עצמי של דובדבנים ופירות יער- אסנה, תות, פטל, אוכמניות ועוד, עם פינות ישיבה מוצלות בהן ניתן ליהנות מחליטות תה ולראות כיצד מכינים ליקר וריבה מדובדבנים. בנוסף, במקום מתחם לאירועים בשטח, בסמוך למטעים.

בלחסן, התרשם מהמשק המפואר והמקצועי שאיברהים ובנו טוני מטפחים ומקדמים כל העת ואמר, כי משפחת עלם הם דוגמא ומופת לחקלאות מקצועית ויסודית, "שמחתי לראות את כמויות הפרי היפות והאיכותיות במטעי הנשירים של משפחת עלם, המצטיינים כבר שנים ארוכות בגידול פירות וממוקמים באחד האזורים היפים של צפון הארץ, הזוכה לתנאי אקלים ייחודי עם מנות קור המיטיב עם הפירות" מציין בלחסן ומוסיף: "אמנם העונה קטן יבול הדובדבן בישראל, קטן ביחס לשנה שעברה ויעמוד על כ- 3,500 טון בלבד, 500 טון פחות מאשתקד, אך הפרי בארץ מובחר, יפה וטעים בדיוק כפי שניתן למצוא במשק של משפח עלם. בכל שנה נוספים זנים חדשים של פירות נשירים לסל הפירות כפי שניתן למצוא בג'יש, זאת עקב עבודת מו"פ (מחקר ופיתוח) צפון , במטרה להתחרות עם פירות ייבוא. אני קורא לצרכנים הישראלים לרכוש רק פירות תוצרת ישראל, המטופחים על פי פרוטוקול פיקוח מסודר ולתמוך בחקלאים ובייצור מזון עצמי כאן במולדת".

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל ערך סיור במטעי משפחת החקלאים עלם מג'יש (גוש חלב) וב'חוות הסוואנה' החקלאית-תיירותית לקטיף עצמי
צילום – ארגון מגדלי הפירות בישראל

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here