קרדיט pixabay

הגיע השלב בו אתם מעוניינים שהילד ייבדק על ידי רופא השיניים? בין אם הוא התלונן על כאב או פשוט מדובר בבדיקה שגרתית, חשוב למצוא עבורו רופא מקצועי המתמחה ברפואת שיניים לילדים ובעל הגישה הנכונה לטיפול בילדים.

ביקור אצל רופא שיניים יכול להיות מלווה בחשש טבעי מצד ילדים שטרם ביקרו במרפאת שיניים או שהביקור הקודם הותיר בהם פחדים ולכן, כדאי מלכתחילה לייצר עבורם חוויה חיובית טובה יותר בבחירת רופא שיניים מיומן וידידותי, שיגרום להם להרגיש בנוח.

לפניכם מספר טיפים – איך למצוא רופא שיניים לילדים שיענה על הדרישות החשובות:

ההתמחות קובעת

חשוב מאוד לוודא לפני הפנייה, שרופא השיניים המבוקש אכן בעל ההכשרה הייעודית לטיפול בשיני ילדים. הסיבה לכך היא שרופאי שיניים המתמחים בטיפול באוכלוסיית היעד וקבוצת גילים זו היא שהם בעלי ניסיון והכרות עם שיני חלב, איטום חריצי שיניים אשר יכולים להפחית סיכון בהיווצרות  עששת, בעיות אורתודנטיות השכיחות בגיל צעיר וטיפול בסדקים בשיניים של ילדים כמו גם אלה רופאים היודעים להעניק טיפול בליווי אלחוש המותאם לילדים. זכרו שטיפול בשיני ילדים יכול להיות שונה באופן מהותי מטיפול בשיניים של מבוגרים ומכאן החשיבות הרבה של רופא שיניים המתמחה בטיפול בשיניים של ילדים.

ניסיון וחוות דעת

כדאי לבדוק גם את הניסיון המעשי של רופא השיניים בטיפולי שיניים לילדים, כי בכל זאת אנו מפקידים בידיו את הטיפול בבריאות השיניים של הילד.

רצוי לבחון את הרקע והניסיון לפי סוג הטיפול המבוקש כמו עקירת שיניים, סתימות, איטום חריצים וכן לבדוק אם הרופא משתמש בפעולות אלחוש מגוונות כמו למשל, גז צחוק שיכול לסייע בהרגעת הילד לקראת הטיפול. אפשר להסתמך על המלצות וחוות דעת של הורים אחרים בנוגע לתובנות שונות בבחירת הרופא המטפל.

יחס אישי באווירה נעימה

בכל הנוגע לחוויה של הילד מביקור במרפאה חשוב מאוד לשים דגש על אווירה נעימה, ביתית, משרה ביטחון להפחתת ממד הלחץ לקראת הגעה וקבלת הטיפול.

מומלץ לברר מהי הגישה של רופא הילדים על בסיס פידבקים של הורים של פציינטים צעירים, כיצד הרופא מדבר עם הילד ועד טכניקות המותאמות לטיפול בשיני הילדים.

כשהילד חושש, מפחד או עצבני ודרוך לקראת המפגש עם הרופא או הטיפול, גישה מותאמת לילדים המודעת לחששותיהם יכולה לעשות הבדל משמעותי ואף להשפיע לטווח הארוך על הדרך בה הילד תופס טיפולי שיניים.

ענייני לוגיסטיקה ותקציב

ההיבט הלוגיסטי יכול להיות קריטי במיוחד כאשר מחפשים מענה דחוף כמו במצב של עקירת שן חלב או כשהילד סובל מכאבי שיניים קדחתניים ולכן, רופא שיניים שהמרפאה שלו שוכנת בקרבת סביבת מגוריכם באזור גיאוגרפי אליו פשוט, נוח ומהיר להגיע, יכול לתת מענה מהיר יותר – כל עוד הוא זמין לתת טיפול וזאת מבלי להתפשר על מקצועיותו. מומלץ לבדוק גם מבחינת עלויות מהי העלות המשוערת לטיפול הנדרש וכיצד ניתן לשלם.

סבלנות ומקצועיות הם חלק בלתי נפרד מהצלחת טיפולי שיניים ואלה מאפיינים את ד"ר מרוות חורי, רופאת שיניים בחיפה מומחית ברפואת שיניים לילדים ונוער, בוגרת בית הספר  לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין כרם ירושלים.

ד"ר חורי מציעה טיפולים דנטאליים מתקדמים לילדים ונוער ומיומנת בטיפול גם לילדים הסובלים מחרדה דנטאלית וכן בטיפולי שיניים לילדים בעלי צרכים פיזיים ורגשיים שונים כולל ילדים שעברו חבלות באזור הפה.

הגישה האדיבה, החום האנושי והמסירות של ד"ר חורי בשילוב הקליניקה שלה בחיפה בעלת האווירה הנעימה והמזמינה, הניסיון והידע העשיר והרחב שלה בתחום הם בדיוק מה שחיפשתם אצל רופא שיניים לילדיכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here