קרדיט Canva

מה אומרים לכם המושגים הבאים: מערכות ספרינקלרים, מטף כיבוי אש. כמובן שהם לקוחים מתוך ענף כיבוי אש, ומי מאתנו לא מכיר מושגים לו. אך האם ידעתם כי כל בית עסק בארץ מחויב להתקין מערכות אלו של כיבוי אש כחלק מן האישורים הניתנים לפתיחת בית עסק בארץ. מדובר בתקנה המגיעה גם כדרישה ממספר מוקדים שירצו לדעת שאכן בית העסק שלכם עומדים בתקנון של פתיחת בית עסק בטיחותי. כמו מחלקת רישוי עסקים, חברת הביטוח שלכם, הרשות המקומית ואף כיבוי אש. אילו בעלי עסקים מחויבים לכך? כמעט כל בית עסק הנותן שירות ללקוחות או מצויים בו מספר רב של אנשים כגון- תעשיות, הייטק, מקומות מסחריים, משרדים ועוד. אז מה חשוב לדעת על התקנות מערכות ספרינקלרים ומטפי כיבוי, המשיכו לקרוא מאמר זה.

כיצד להתאים התקנת מערכות כיבוי אש

אומנם קוראים להן מערכות כיבוי אש, אך למעשה מדובר במערכת אחת הכוללת בתוכה שילוב של מספר אמצעים בה ניתן לכבות שריפה עוד בטרם תתפשט לגמרי. בין אם שריפות הנגרמות לבין אם הן קורות מתוך תקלה או איתני הטבע, הן תמיד באות בהפתעה לא נעימה. ובמיוחד כשתכונת האש היא להתפשט ולצאת מהר מאד מכלל שליטה. משום כך בדיוק יש צורך להצטייד עם מערכות הכיבוי המתאימות שיוכלו לעזור ולמנוע את התפשטות הדליקה. כך לגבי ספרינקלרים ומטפים:

  • מערכות ספרינקלרים- כאשר מעוניינים למנוע את התלקחות השריפה, חשוב מאד להצטייד במערכות שיכולות למנוע התפשטות של דליקות הפורצות בין רגע ובאופן פתאומי. כך הוא הדבר כאשר מתקינים מערכות ספרינקלרים. מערכות אלו פועלות באופן אוטומטי הפועלת על ידי הפעלת לחץ מים מדויק על מוקדי ההתלקחות. נחשבת מערכת זו כאחת מאותן מערכות אותם חובה להתקין בין אם בתי עסק או בבניין
  • מטף כיבוי אש– הדבר המוכר ביותר לכולנו כאמצעי לכיבוי אש הינו המטף. למעשה כל בית עסק מחויב שיהיה בית העסק שלו מטף על מנת שיוכל לפתוח את בית העסק שלו שהינו מוגן כחוק. ישנם מספר סוגים של מטפים כשכל אחד מהם מתאים לצרכי המקום. כך למשל מטף אבקות מתאים הקיים כאשר סוג השריפה הינו כתוצאה מגזים ודלקים או מטף כיבוי פחמן דו חמצני טוב משום שהוא מוציא את החמצן מהאש ובכך היא למעשה דועכת. עוד סוג של מטף קיים הוא כימיקלים רטוב שמתאים לכיבוי אש בישול ומטף כיבוי ערפל הינו מטף בעל טכנולוגיה חדשה המתאים לרוב סוגי השריפות הקיימים

סיכום דבר

כאשר אתם  רוצים לאבטח את בית העסק שלכם או אפילו את הבית הפרטי שלכם.  לא רק שרצוי אלא אף חובה לעשות זאת על פי חוק. נתחיל עם מטף לכיבוי אש ישנם מספר מטפים הטובים לסוגי אש שונים  הפורצת כתוצאה מגרימה שונה להתלקחות, כך שחשוב להתייעץ לפני כם עם אנשי מקצוע איזה מטף מתאים לסיבה בה אתם עובדים. ואם אתם מעוניינים להוסיף על כך את מערכת הספרינקלרים, מדובר על מערת אוטומטית הפועלת כאשר היא מגלה עלייה חדה של חום, ופועלת באמצעות התזת מים מדויקת בלחץ. חברת שלהבת כיבוי אש. תשמח לסייע לכם בבחירת ההגנה המתאימה ביותר לסביבה בה אתם מצויים בין אם הוא בית עסק או הבית הפרטי שלכם, למיגון מפני שריפות. החברה פועלת בתחומה מזה- 30 שנים ומעניקה שירות ומענה לכל הצרכים בתחום כיבוי האש. כנסו לאתר החברה כעת וצרו קשר עם הצוות המקצועי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here