צילום: תא"ל במיל' יואלי אור, עמותת ידידי גולני.

החל מהשבוע הבא, האחריות הניהולית על אתר ההנצחה והמוזיאון של חטיבת גולני, תעבור באופן רשמי לעמותת גולני בראשות האלוף במיל' משה קפלינסקי. אחד המובילים למהלך משמעותי זה הוא מ"מ וסגן ראש המועצה הגליל התחתון, אופיר שיק, אשר הוא בעצמו קצין סיירת גולני, רס"ן במיל'. "לפני עשרים שנה נשבעתי אמונים לצה"ל, על קרעי מדשאה ברחבת המסדרים באתר כלוחם צעיר, חדור שליחות ואמונה בשנה האחרונה קידמנו מהלך אסטרטגי באופן מושכל עבור האתר ועבור המועצה, להעברת האחריות הניהולית לידי עמותת גולני ובהתאם לתכנית פיתוח שתקודם במקום. הסנונית הראשונה בוצעה כבר השנה עת שדרגנו את רחבת המסדרים הוותיקה לרחבה מרוצפת ומכבדת את הלוחמים הנשבעים עליה."

צילום: תא"ל במיל' יואלי אור, עמותת ידידי גולני.

יחד עם ראש המועצה, ניצן פלג, הוביל שיק את המהלך, להעברת אתר ההנצחה היחיד במדינת ישראל שהיה באחריות רשות מוניציפלית, לאחריות עמותת גולני.
כשראש המועצה פלג, אישר לשיק להתקדם עם הצעתו וביקש ממנו לגבש מתווה לקידום אתר ההנצחה לזכר חללי חטיבת גולני, ניגש שיק למשימה בחרדת קודש, לא רק בשל עברו כקצין סיירת גולני אלא בעיקר בשל הבנתו כי ראויה חטיבת גולני, ראויים לוחמיה וראויים חלליה למשכן של כבוד, ראוי, מכבד ומתאים לשנת 2021.
שיק, "ניגשתי למשימה בחרדת קודש אמיתית היות והאתר מנציח את זכרם של 1479 חללי החטיבה. התחלתי בעבודה יסודית ומשמעותית כדי לבחון אפשרות בה האתר החשוב הזה, אשר הינו אתר הנצחה יחיד בארץ אשר מי שמתפעל ואחראי לו בכל המובנים הוא רשות מוניציפאלית ולא עמותה, יועבר לידיים בעלות זיקה מהותית לתוכנו וכך יזכה האתר לתשומת הלב הראויה."
בתום עבודה מערכתית ומסודרת , הציג שיק את המתווה המתגבש בהנהלת המועצה ובמליאת המועצה וזכה לגיבוי .
"תוך כדי העבודה על המתווה להעברת הסמכות הניהולית עם עמותת גולני, המשכנו בשיתוף פעולה לפיתוח האתר. הקמנו כאמור רחבת טקסים מכבדת, הרחבנו את מקום חניות הרכבים, ייעלנו את מערך הגינון, הכל נעשה בהובלתו של מנהל האתר בארבע השנים האחרונות, שמעון מור," אומר שיק ומוסיף, "לנוכח שיתוף הפעולה המוצלח עם העמותה, רעיון העברת הניהול השוטף של האתר לידי עמותת ידידי גולני צבר תאוצה. פנינו לעמותה ולעומדים בראשה, האלוף במיל' משה קפלינסקי, ומנכ"ל העמותה, תא"ל במיל' יואלי אור אשר הטילו את המשימה לאישור תהליך המתווה מולי כנציג המועצה הגליל התחתון על דן חפץ, אדם יקר ושותף אמיתי, וכך יחד עם חבורה אכפתית, המסורה לרעיון, קודם המתווה וניהול האתר הועבר לידי עמותת גולני."
במעמד החתימה על המתווה השתתפו ראש המועצה, ניצן פלג, האלוף במיל' קפלינסקי ושיק.
מנהל האתר החדש הינו תא"ל במיל' אלון פרידמן.
"אין לי ספק כי עם העברת האחריות על אתר ההנצחה לידי עמותת גולני עשינו את הצעד המשמעותי והחשוב ביותר לכבודם ולזכרם של חללי גולני," אומר שיק.
שיק, רס"ן בסיירת גולני וממייסדי המכינה הקדם צבאית 'תבור', יכהן גם כחבר וועדת ההיגוי של אתר ההנצחה בהתאם למתווה הנ"ל וילווה את התכנית האסטרטגית לפיתוח אתר ההנצחה, ואף ציין כי הוא מקווה וישמח מעת לעת להגיע לאתר להדריך בהתנדבות בני נוער, ומכינות ,בשיחות על ערכים וחשיבות השירות המשמעותי בצה"ל.
גולני שלו, גולני שלהם, גולני שלי היא שמות ופנים, מקומות וזמנים, עכשיו הזמן של אתר ההנצחה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here