credit: canva

עבור מי שמכורים לשתיית אלכוהול מדובר בקושי ממשי הדורש טיפול מקצועי ושיקומי. נתחיל מהשורה התחתונה והיא שהכלים הטיפוליים מבחינה רפואית והתנהגותיים הקיימים כיום מאפשרים להגיע להישגים מצוינים. אך על מנת להנות מכך נדרש להשתלב במרכז הטיפולי המתאים למטופל עצמו הנקרא מרכז גמילה מאלכוהול. לבצע אבחון וייעוץ ולהבין בדיוק את הרקע והנסיבות. ולכן חשובה כמובן התמיכה הרגשית, הליווי והסיוע. את כל זה תוכלו לקבל  מ-MY GROUP. החל מתמיכה ראשונית, ליווי, הגעה עמכם אל מרכזי הטיפול, בחינת האפשרויות השונות, אימון וקבוצות תמיכה.

היכן ממוקם המרכז

ברחבי ישראל ישנם כמה וכמה מרחבים הפועלים במודל מרכז גמילה מאלכוהול. כמובן שכל מקום הוא שונה מהאחרים, מציע צוות טיפולי משלו וגישות טיפוליות שהצוות מאמין בהן. יש הבדלים בין מרכזי גמילה כמו למשל הגודל, הקיבולת, סוג הלינה, האם מדובר גם במחלקה אשפוזית או לא, והבדלים נוספים. בהחלט חשוב להבין שלכל מטופל מתאימה המסגרת עבורו, ולא בהכרח עבור אדם א' יתאים המרחב הטיפולי כמו לאדם ב'. ישנה חשיבות גבוהה לאבחון הראשוני והבנת הדברים לעומק, ומכאן נגזרים כל האלמנטים הבאים בתור כמו סוג הטיפול, היכן נבחר לעבור את התהליך, האם ישנו יתרון לטיפול ביתי או מחוץ לקהילה ושלל נקודות נוספות חשובות. חשוב לדעת שיש קריטיות ביחס לאלמנט הזמן: ככל שתקדימו לפנות לקבלת מידע והכוונה, כך התועלת תהיה גבוהה יותר בהשלמת התהליך וחזרה למסלול החיים השגרתי נטול ההתמכרויות.

מהו משך הטיפול

אחת השאלות העולות בקרב מטופלים ובקרב בני משפחותיהם היא שאלה הנוגעת לזמנים: האם מדובר בטיפול ארוך של כמה חודשים או יותר, או בטיפול קצר. האם אפשרי לקיים את הטיפול במספר פגישות שבועיות או שנדרש לעבור טיפול לאורך כל היום. כמובן שאין כאן נוסחה אחת ויש כמה תשובות לכל שאלה. לכל מטופל יש תשובה אחרת והיא נגזרת מאבחון הצוות המקצועי, מהנסיבות, מהרקע שלו והאפשרויות הטיפוליות הזמינות. לכל מטופל יש מסלול טיפול שיתאים לו במסגרת מרכז גמילה מאלכוהול, ועל כן חשוב לבצע בחירה נכונה וחכמה בסיוע של אנשי מקצוע וליווי רגשי. לצורך כך אתם מוזמנים לפנות אל MY GROUP על מנת לקבל תמיכה ומידע רחב שיסייע למי שזקוק לטיפול, ולקרוביו. החל מליווי ראשוני, מידע על מרכזי טיפול, וכולל ליווי והגעה אל מרכז הטיפול, שיחות אישיות וקבוצתיות, אימון, תוכניות טיפול התנהגותיות, צוות מיומן ומסור, שיחות ותמיכה עם ההורים – וזוהי רק רשימה חלקית של היתרונות החשובים שיש כאן.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here