קרדיט Canva

גישות שונות בתחום הטיפולי הביאו לחיינו גם את גישת ה -CBT, שהיא גישה שדוגלת בטיפול קוגניטיבי התנהגותי. הבסיס לשיטה זו הוא הקשר שבין האמונות המגבילות ודפוסי החשיבה שלנו שיוצרים את התגובה ההתנהגותית הנעה מחרדה ועד דיכאון. טיפול בחרדות cbt כולל התמודדות עם דפוסי החשיבה האלה כדי לפרק אותם לגורמים ולהוכיח למטופל שבדיוק כפי שבנה את המחשבות האלה שיצרו את התגובות הפיזיות הקשות שלו, כך גם אפשר לשלוט בהן בהדרכה ובהנחיה ולגרום לכך שהוא יבסס לעצמו מחשבות שונות שיוציאו אותו ממעגל התגובה החרדתי. ככל שהוא מצליח לשלוט יותר בתגובות שלו כך הוא גם מעודד מהתוצאות וחוזר חלילה. שליטה עצמית במחשבה ובאמונה גורמת לכך שאפשר לחולל גם מחשבות חיוביות ומציאותיות יותר שמבוססות על העובדות ולא על הדמיון שמעוררת החרדה. טיפול כזה מוביל לתוצאות מצוינות כאשר משתפים עם זה פעולה ומשקיעים בעבודה העצמית ובמשוב שמתקבל מכך. הפסיכולוגית הקלינית תמר ברלין מעניקה לכם טיפולי CBT שמצליחים לפתור מצבים שונים ולשקם התנהגות שמשבשת חיים.

אפשר לטפל בכל מקום

לא תמיד חייבים לבוא לפסיכולוג על מנת לקבל טיפול. למעשה, מאז הקורונה התחזקה המגמה של טיפולים מרחוק והיום אפשר לקבל טיפול פסיכולוגי בזום כשזקוקים לכך. אפשר לשבת בבית או בכל מקום שנראה לכם מתאים שבו תוכלו לקבל את הטיפול שנכון לכם, מבלי להפריע לעצמכם או לנסוע רחוק כדי לטפל בעצמכם. הטיפול מעניק לכם הזדמנות לשחרר את המתחים והלחצים ולקבל מענה מקצועי פסיכולוגי לכל בעיה קשה או קלה מבלי לדחות את הטיפול בה. לא תמיד קל לפנות לטיפול פסיכולוגי, בעיקר בגלל החשש ממה שיתברר לכם, אבל השחרור וההתקדמות שלכם לאחר מכן מצדיקה כל מאמץ לעשות זאת כדי למצות את הפוטנציאל האמיתי שלכם.

למה חשוב לא להזניח את הבריאות הנפשית?

בעיות נפשיות לא חייבות להפוך להפרעה קשה או להגיע לאבחנה קיצונית. לפעמים מצוקה כלשהי או משבר מחייבים התייעצות עם פסיכולוגים כדי לקבל נקודת מבט אחרת שהיא יותר אובייקטיבית וגם לא דרמטית כמו שלפעמים נדמה לנו. משברים בחיים מחייבים התייחסות על מנת להחלים מהם ולמצוא את הדרך הנכונה להתמודד אתם, אחרת יש להם נטייה להמשיך ולהשליך על השגרה ולהקשות עליה מבלי שתוכלו להתפנות לחיים שלכם כפי שאתם רוצים לחיות אותם. כדי לפתור בעיות כאלה וכדי למצוא את התשובות האלה אחת ולתמיד, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית, כמו הפסיכולוגית הקלינית תמר ברלין, שמציעה לכם מניסיונה ומהידע הרב שלה בהתמודדות עם משברים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here