קרדיט לתמונה: freepik

האמרה ״השכלה היא המפתח להצלחה״ אינה סתם מליצה. במאה ה-21 יש למעשה מספר סיבות מוצקות לכך שלימודים, מעבר לתעודת הבגרות, יהפכו אתכם למועמדים אטרקטיביים יותר עבור מעסיקים פוטנציאליים, מה שבסופו של דבר יוביל להצלחה רבה יותר.

  1. ההשכלה תצייד אתכם בכישורים הנדרשים על ידי מעסיקים

ככול שתתקדמו במסלול הלימודים האקדמי שלכם, כך תוכלו ללמוד טוב יותר כיצד לנהל את הזמן שלכם ביעילות, ללהטט בו-זמנית בין מספר משימות, ליצור אינטראקציה עם סוגים שונים של אנשים ועם כישורים חדשים שמעסיקים מחפשים היום.

למעשה, השכלה היום פירושה מסלול לימודי שמציע תוכנית לימודים המספקת מיומנויות שניתנות ליישום מידי לאחר קבלת התואר וההצטרפות לכוח העבודה.

  1. ההשכלה תאפשר לכם ליצור נטוורקינג ולהכיר אנשים חדשים

למידה באוניברסיטה או במכללה לא מסתכמת רק בהשלמת קורסים ובפגישת סטודנטים אחרים. מוסדות אקדמאים מצליחים מקושרים לשותפים, לבוגרים ולגופים שונים שיוכלו להפוך לחלק מהרשת המקצועית שלכם.

רוב מוסדות הלימוד יעזרו לכם להפוך לחלק מקהילה מקוונת הכוללת שפע של הזדמנויות ליצירת קשרים עם סטודנטים, הוגים או פותרי בעיות כמוכם.

ככול שתמשיכו בלימודיכם, כך תקבלו תחושה ברורה יותר לגבי הרעיונות והערכים שהם מנת חלקכם. וכך, כשתסיימו את הלימודים תוכלו לגלות שעסקים בחברה הגלובלית שלנו מחפשים אנשים כמוכם שיודעים כיצד להיות חלק מקהילה מקוונת ומסוגלים לתקשר את מותג העסק לקהל הלקוחות.

  1. ההשכלה תשאיר אתכם מעודכנים באשר לטכנולוגיות החדשות

כאשר אתם לומדים במוסד אקדמי, במהלך הלימודים תשתמשו בטכנולוגיות שונות. זה יקנה לכם ידע הנוגע לשימוש בטכנולוגיות אלה, ידע המבוקש גם על ידי המעסיקים הפוטנציאליים שלכם. בדרך זו אתם צוברים ניסיון דיגיטלי שלא יסולא בפז, שהופך את ההשכלה שלכם למפתח של הצלחה שלכם.

  1. ההשכלה תעזור לכם להגדיר תחומי עניין בקריירה שלכם

כשתתחילו ללמוד, תגלו שאתם רוכשים ידע רב יותר על תחומי העניין המקצועיים שיבנו את הקריירה שלכם. לדוגמה, הבחירה שלכם בהשכלה גבוהה תספק לכם משאבים, אנשי קשר, רשתות ומשפיענים רבים אחרים שיאפשרו לכם לברר את כל הפרטים הנוגעים לבחירת הקריירה שלכם. המשמעות היא שיהיה לכם מושג הרבה יותר ברור לגבי סוג העבודה המעניינת אתכם, מה אתם מסוגלים לעשות, וכיצד תוכלו להשיג עבודה בתחום שלכם בפועל, לאחר קבלת התואר.

  1. ההשכלה תעזור לכם לפתח מיומנויות לניהול זמן

גם אם אתם לומדים באופן מלא, עדיין יתכן שאתם מתמודדים גם עם אתגרים אחרים, כמו עבודה או ניהול תקציב משק הבית. במצבים שבהם החיים מחייבים אתכם ׳לחבוש כובעים׳, תהליך רכישת ההשכלה מעודד אתכם להתמקד כדי לחדד את מיומנויות ניהול הזמן, שהיא אחת המיומנויות הבטוחות להצלחה ואחת המוערכות ביותר על ידי מעסיקים רבים ברחבי העולם.

  1. בזכות ההשכלה, לא תישארו מאחור

עד לפני כמאה שנים, החברות ברחבי העולם היו הרבה יותר כפריות וסגורות. אנשים רבים קיבלו השכלה מינימלית בלבד. עם הזמן הכול השתנה. טכנולוגיות דיגיטליות השתלטו על כל היבטי חיינו והפכו אותן לחיוניות להצלחה הן בלימודים והן בעבודה – הדורשים תקשורת טובה עם אחרים ברחבי העולם (כתובה ומילולית).

היום, תעודת בגרות היא ברוב המקרים בקושי המינימום הנדרש כדי לשקול כניסה לכוח העבודה, ורוב המשרות הפנויות דורשות לפחות תואר ראשון.

לסיכום

כל הסיבות הללו מסתכמות למסקנה ברורה אחת: רכישת השכלה גבוהה היא המפתח להצלחה. החברה היום מתוקשרת ומחוברת בכל רמ״ח אבריה, וההזדמנויות והציפיות שלה לידע ולביצועים עולות מדי יום ביומו. במציאות שבה מוסדות להשכלה גבוהה מציעים לכם משאבים שיעזרו לכם להצליח (כמו מכינות קדם אקדמיות), אין שום סיבה שתישארו מאחור!

המאמר נכתב באדיבות המכללה האקדמית גליל מערבי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here