קרדיט: Freepik

טכנולוגיה רפואית מהווה את אחד מהמקצועות המתפתחים ביותר במשק. אין ספק כי משבר הקורונה שפקד את העולם כולו, הופך את המקצוע המדובר למבוקש ורלוונטי אפילו יותר. אם אתם תוהים מה לומדים במסגרת לימודי טכנולוגיה רפואית ובמה מדובר בכלל, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 סקירה על התחום

תחום טכנולוגיה רפואית משלבת את היסודות של ההנדסה וכן מדעי הרפואה לצורך מציאת פתרונות טכנולוגיים התואמים לצרכים רפואיים שונים. מדובר על פתרונות שיכולים להיות מכשירים או טכנולוגיות שונות הרלוונטיות למניעה, אבחון וטיפול במחלות שונות, שיקום ושיפור איכות חיים של חולים,  מכשירים או חיישנים הרלוונטיים לצורך אבחון וכן טיפול מרחוק שמהווים כיום צורך חשוב מאוד, עיבוד של מידע רפואי, שיטות ריפוי חדשניות, הנדסה של תאים ורקמות הרלוונטיים לצורך פיתוח שתלים יעילים ומחקר רפואי מתקדם. מדובר על מקצוע עתידני שמטרתו היא להפוך את תחום הרפואה למתקדם יותר ובעלת יכולת להעניק מענה איכותי למגוון בעיות רפואיות שונות.

תכני הלימודים במסגרת לימודי הנדסאי מכשור רפואי

במסגרת לימודי הנדסאי מכשור רפואי, ניתן למצוא מספר התמחויות: מכניקה של מערכות פיזיולוגיות שהיא התמחות שבה לומדים את ההיבטים המכניים של מערכות פיזיולוגיות וכן עוסקים ביישום טכנולוגיות חדשות בפיתוח מכשור רפואי הרלוונטי עבור טיפול ואבחון

התמחות נוספת היא התמחות במערכות מידע רפואיות המשלבת למידה של כלים לכריית נתונים וכן שיטות למידה לצורך עיבוד נתונים רפואיים המסייעים באבחון, בפיתוח מערכות רפואה מרחוק וקבלת החלטות.

התמחות נוספת היא הנדסה קלינית. מדובר על קורסי בחירה אשר מעניקים לכל לומד כלים לניהול מערכות טכנו רפואיות, ידע בניהול לוגיסטי של פיתוח מוצר חדש, תכנון ובקרה של ניסויים קליניים ועוד.

מעבר לכך לומדים נושאים שונים כגון: תורת החשמל, מבוא למדעי המחשב, מבוא לאלקטרוניקה, אנגלית טכנית, אנטומיה, פיזיולוגיה, פרמקולוגיה, ביוכימיה, רפואת נשים ועוד.

למי מתאימים הלימודים?

הלימודים משלבים בין ידע הנדסאי וטכנולוגי לבין ידע מעולם הרפואה ועל כן, מדובר ללא ספק על תחום מאתגר ומעניין ביותר. לא פעם התחום מכונה גם רפואת היי טק ועל כן הוא מתאים מאוד לכל אדם חובב טכנולוגיה ובד בבד גם רפואה. כל אדם שצמא ללמוד אודות פיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום הרפואה ולעסוק בתפעול ותחזוקה של מכשירים מתקדמים ומתוחכמים מבחינה טכנולוגית בעולם הרפואי, יכול לבחור את התחום המדובר.

מהן אפשרויות התעסוקה בתחום זה?

חשוב להבין כי כיום רופאים עושים שימוש נרחב מאוד במערכות טכנולוגיות לצורך פתרון בעיות רפואיות. בוגרי הלימודים יוכלו להשתלב בחברות העוסקות בפיתוח ציוד ומכשור רפואי, בפיתוח אלגוריתמים לעיבוד אות ותמונה רפואיים, בבקרה ותכנון של ניסויים קליניים וכן תהיה להם אפשרות להשתלב בניהול מערכות טכנו רפואיות ובמחלקות להנדסה רפואית במרכזיים הרפואיים בישראל. מרבית בוגרי לימוד התחום ימצאו עבודה מעניינת ומאתגרת בתחום וזאת בשל העובדה שמדובר על תחום שמתפתח ללא הרף.

אם אתם מתעניינים בלימודי התחום ורוצים לדעת עוד, למידע נוסף אודות התפקיד ותחומי אחריות של הנדסאי מכשור רפואי לחצו כאן

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here