צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת

איגוד ערים כינרת מזמין את הקהל הרחב, לציין את יום העצמאות ב-15 חופי האיגוד השקטים (אסורה השמעת מוסיקה), המשלבים אזורי רחצה לצד אזורי שהייה ונופש.

עצמאות ונגישות- רבים מחניוני הנופש של האיגוד נגישים במלואם לאנשים עם מוגבלויות, כאשר מתוך 15 חופי רחצה, 9 כוללים שרשרת נגישות מלאה ועד לקו המים ו-13 חופי רחצה מצוידים בכיסאות גלגלים ייעודיים.

הכניסה לחופי האיגוד ללא תשלום. התשלום הינו עבור העמדת הרכב בחניונים המוסדרים. בכל החופים תשלום החניה זהה, כאשר לבעלי רכבי תו נכה, המאושר משרד התחבורה, החניה ללא תשלום.

כמו כן, ביום העצמאות יפעיל איגוד ערים כינרת את 'קו סובב כינרת'- שירות הסעות חינם, לטובת הנופשים והרוחצים בחופי הכינרת, במתכונת הקפת כל הכינרת, מטבריה צפונה ומטבריה דרומה, בין השעות 10:00 עד 18:00 נסיעה אחרונה.
מידע און-ליין על פעילות "קו סובב כינרת" ועל שעות הגעת הקו בזמן אמת לתחנות, ניתן לקבל דרך אפליקציית 'רב פס' מבית 'הופ-און'. ניתן להוריד את טבלת שעות הפעילות מאתר איגוד ערים כינרת ikinneret.org.il. או לסרוק את קוד ה-QR, המוטבע על גבי המודעות בתחנות ההסעה בסובב כינרת, ללוחות הזמנים של הקו.

המלצה לבילוי בחופים בהם מותר מנגלים:
חוף דוגה
חוף דוגה עבר שדרוג ופיתוח בהשקעה של 30 מיליון שקלים על ידי משרד התיירות, האוצר, הפנים ואיגוד ערים כינרת. החוף משתרע על שטח של כ-100 דונם, כולל שירותים ומקלחות, מתקני ספורט ומשחק, מדשאות ואפשרויות קמפינג מגוונות בתמהיל ראשון מסוגו בכינרת – החל מלינת שטח בסיסית בשטח הפתוח ללא תשלום, דרך חניון לילה משולב לכ-40 אוהלים במתחמים מוסדרים עם תשתיות נלוות, חניון לילה ל-37 קרוואנים כולל חיבורי חשמל, מים וביוב לכל קרוואן ועוד. בחוף יש אזורים להקמת אוהלי קבוצות של כ-12 יחידות אירוח קלות, וכן מדשאות, מבנה מסעדה מרווח לישיבה מקורה, חנות נוחות ומזנון.
• חוף רחצה מוכרז עם יש שירותי הצלה
• הנגשה מלאה לאנשים עם מוגבלויות
• מותר מנגלים באזור ייעודי בדרום החוף

חוף גופרה
שמו של חוף גופרה נגזר מהנביעה המינראלית הטבעית שבו, וריבוי עצי האקליפטוס שבו יוצרים אווירה פסטורלית למדי, שנשמרת גם בשל היותו חוף שקט שבו נאסרת השמעת מוזיקה. החוף שבמזרח האגם הוא אחד הפופולריים ביותר בכינרת, ורצועת החוף שלו נמתחת לאורך של כ-900 מטרים. בחוף שירותי קמפינג מפותחים הכוללים שולחנות פיקניק, סככות צל, שירותים ומקלחות עם מים חמים, תאורה לילית, נקודות ניפוח אוויר והשכרת ציוד נופש. עוד כולל החוף מדרון מותאם להורדת כלי שיט, אופנועי ים וסירות- בתשלום, ומתחם מסודר לקרוואנים בחלקו הצפוני.
• חוף רחצה מוכרז עם יש שירותי הצלה
• הנגשה חלקית לאנשים עם מוגבלויות , חניה, גישה למינימרקט ושירותים מונגשים בכניסה לחוף
• מותר מנגלים

חוף סוסיתא – חוף ללא חד"פ
חוף סוסיתא נפתח בקיץ 2021 ע"י איגוד ערים כינרת כחוף שקט. לקראת פתיחתו המחודשת עבר החוף שיקום ושיפוץ נרחבים. על גדות החוף חורשת אקליפטוסים המעניקה צל טבעי.
עם פתיחת עונת הרחצה הנוכחית, השיק איגוד ערים כינרת פיילוט לחוף ללא חד"פ (כלים חד-פעמיים), כחלק מהמאמץ לשמור על ניקיון המים והחופים. האיגוד הציב בחוף, עמדות נוספות לרחיצת כלים ואף ניתן לרכוש כלים רב-פעמיים במזנון החוף. בחוף אזור קמפינג וכן שירותים ומקלחות (ללא מים חמים).
• חוף רחצה מוכרז עם יש שירותי הצלה
• הנגשה מלאה לאנשים עם מוגבלויות
• מותר מנגלים

צילום: דוד אינגברג, איגוד ערים כינרת
צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת
צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here