חלוקת תרומת המסיכות במרכז הקהילתי עפולה (צילום יח"צ החברה למתנ"סים הארצית)

בימים של קורונה, כמו כולם גם אנשי השירות בבנקים, בחנויות, במרפאות או בתחבורה הציבורית, עוטים מסיכות. עבור קהילת כבדי השמיעה והחירשים מדובר בבעיה של מחסום תקשורתי והם אינם יכולים לקרוא שפתיים או להבין את הדברים שנאמרים להם. 

השבוע תרמו חברת איפארמה בעמ והיבואן טרדיס גת לחברה למתנ"סים הארצית מאות מסיכות שקופות, אשר חולקו למרכזים הקהילתיים ברחבי הארץ, וביניהם למועדון החירשים במתנ"ס עפולה, ומשם הופצו למשפחות ולנותני השירות בקהילה.  

כוכבה אלמלח, תושבת עפולה אשר היתה בין מקבלי המסיכות מספרת: "לדעתי, כמו שיש מודעות לנגישות באתרי אינטרנט או במקומות ציבוריים, כך צריכה להיות מודעות גם בקרב נותני השירות לצורך שלנו בקריאת שפתיים ובשפת הסימנים. אם אני יושבת מול רופא ועל פניו מסיכה, אין לי דרך להבין מה הוא אומר לי, ואם היו יותר מסיכות שקופות במרפאות, במוסדות ציבור, בחנויות או בכל מקום בו יש נותני שירות, היה לנו קל יותר ולא היינו נאלצים להתמודד עם חוסר אונים ואי נעימות כשאנו מבקשים מהם להוריד את המסיכה כדי שנבין אותם. עבורנו זה צורך בסיסי שבלעדיו אנחנו לא יכולים לתקשר, המסיכות השקופות יעזרו לנו מאוד ואני רוצה לציין שחשוב גם שנותני השירות יכירו את שפת הסימנים, גם אם היא הבסיסית ביותר, כדי שגם מי שאינו קורא שפתיים יוכל להבין. אין לתאר כמה זה משמח אותנו להיכנס לחנות ולראות שמבינים אותנו, בשבילנו זה עולם ומלואו". 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here